اقتصادی

رایزنی های ترخیص و صادرات فرآورده های نفتی از اسکله های قشم انجام شد

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از انجام رایزنی های اجازه ترخیص و صادرات فرآورده های نفتی از اسکله های تخصصی این جزیره خبر داد و گفت: این تصمیم با تایید رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک با دبیرخانه مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، محمد منصور عظیم زاده اردبیلی روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به توسعه صنایع نفتی و فرآورده های آن در قشم، موضوع ایجاد گمرک تخصصی نفتی یک مطالبه جدی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم بود که در جلسه امروز با رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ایجاد و استقرار گمرک تخصصی نفتی مورد تایید محمد رضوانی‌فر رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و در ادامه مقرر شد معاونین این گمرک، فرآیند اجرایی آن را پیگیری و ابلاغ کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: رییس کل گمرک جمهوری اسلامی همچنین ضمن قبول دعوت برای بازدید حضوری از قشم، دستور بررسی استقرار کامل این گمرک در بندر کاوه این جزیره را صادر کرد.

عظیم زاده اردبیلی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا موضوع شبانه روزی شدن گمرک در ۲ بندر لافت و پهل مورد بررسی قرار گیرد.

براساس این گزارش، این نشست مشترک با حضور مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور حجت‌ الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با محمد رضوانی فر رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونین این گمرک، امروز (دوشنبه) در تهران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا