مذهبی

۱۴۵ خادم در حال ارائه خدمت به زائران حسینی در موکب برتر استان هرمزگان هستند

مدیر موکب انصارالمهدی (عج) قشم گفت: ارائه خدمات به زائران اربعین شامل اسکان، پذیرایی، درمانگاه، برنامه های فرهنگی با حضور ۱۴۵ نفر ازخادمان خواهر و برادر در حال انجام است.


به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سیدحامد مظلومی با اعلام این خبر اظهار داشت : خادمان موکب انصارالمهدی (عج) قشم به مدت ۳ هفته است که در کربلای معلی مستقر در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.
وی افزود : طبق برنامه ی هر ساله قرار بود، بعد از آماده سازی و تجهیز موکب، خدمت رسانی از روز ششم ماه صفر آغاز و تا دو روز بعد از اربعین انجام شود، اما با توجه مراجعه خیل زیادی از زائران ایرانی و عراقی زودتر از زمانبندی، پیش بینی می شود که امسال چندین برابر سال گذشته پذیرای زائران و عاشقان حسینی باشیم.
مدیر موکب انصارالمهدی عنوان کرد: خدمات ارائه شده در این موکب به صورت شبانه روزی ویژه خواهران و برادران و به مدت ۲۲ روز انجام می شود، که وسایل راه اندازی موکب با ۱۶ تریلی حامل کانکس ها،کانتینر ها، تجهیزات برپایی، سازه ها، دستگاه های برودتی، وسایل آشپزخانه، اقلام غذایی (۶ تن برنج،یک تن شکر،یک تن مرغ، یک تن ماهی، ۵۰۰کیلو گوشت، ۱۲۰۰ لیتر روغن و) و سایر وسایل عمومی و تاسیساتی موکب به کربلای معلی منتقل شدند.
وی ادامه داد: از مهمترین تجهیزات موکب در کربلا، ۲ دستگاه ژنراتور برق با ظرفیت تولید ۳۳۰ کیلو وات برساعت به منظور تامین کامل برق موکب، یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی با ظرفیت ۱۰۰۰۰ هزار لیتر خروجی آب تسویه در شبانه روز، ۳دستگاه آب سردکن ابتکاری با ظرفیت ۱۰۰۰۰ هزار لیتر در روز خروجی آب خنک و تعداد ۵۶ دستگاه خنک کننده(کلر) می باشد.
به گفته مظلومی، دربخش اسکان و پذیرایی زائران که ظرفیت روزانه آن ۳۵۰۰ نفر با سه وعده پذیرایی (صبحانه، ناهار، شام در هر وعده ۳۵۰۰ نفر) می باشد، غرفه ایستگاه صلواتی از نماز صبح تا ۱۲ شب، خدمات ارائه می دهد.
مدیر موکب انصارالمهدی قشم خاطر نشان کرد: از دیگرخدمات مهم ارائه شده در چند روز آینده به زائران در بزرگترین موکب استان هرمزگان در کشور عراق، درمانگاه مجهز به داروخانه، بخش اورژانس و تزریقات با استعداد ۵۰ نفرکادر پزشکی(دکتر، پرستار، نسخه خوان،تزریقاتی و مترجم)، غرفه طب سنتی، غرفه خیاطی، غرفه پیرایشگاه است.
مظلومی با بیان اینکه خود حرکت اربعین و برپایی موکب یک امر کاملا فرهنگی است، تصریح کرد: حسینیه موکب انصارالمهدی (عج) با زیربنای تقریبی ۱۰۰۰ مترمربع، آماده ی برپایی سه وعده نماز جماعت (با حضور علمای مطرح کشوری از قبیل آیت الله درویشی، حجت الاسلام عبدی)، مراسم محفل انس با قرآن (روزانه قبل از نماز مغرب و عشاء)، مراسم سوگواری ایام اربعین (شامل سخنرانی، روضه خوانی و عزاداری هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء)، پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره به صورت شبانه روزی، از برنامه های فرهنگی ثابت این موکب می باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: در بخش کودکان و نوجوانان مهد قرآن کودکان و غرفه نوجوانان با حضور اساتید و مربیان مجرب، روزانه در غرفه مخصوص کودکان و حسینیه به ارائه خدمات مشغول هستند و در بخش خدمات بهداشتی در کنار غرفه شبانه روزی خشکشویی، ۴۲ چشمه سرویس بهداشتی و حمام مخصوص خواهران و برادران، آماده استفاده است.
مظلومی اظهار داشت: موکب انصارالمهدی (عج) قشم تاسیس سال ۱۳۹۶ است که سال گذشته به عنوان موکب برتر استان هرمزگان معرفی شد و هر ساله در ایام اربعین حسینی در شهر کربلای معلی واقع در خیابان میثم تمّار، جسرالحسین بعد از پل هوایی عابر پیاده، کوچه سمت راست (روبروی هتل رزان)، در مساحت تقریبی ۷۳۰۰ متر مربع، آماده خدمت رسانی خواهد شد.
وی از خرید زمین محل استقرار موکب در شهر کربلا برای ساخت یک حسینیه خبر داد و گفت: این می تواند یک حرکت بزرگ برای خدمات دهی مناسب برای زائرین هرمزگانی باشد که در ایام اربعین حسینی با حضور در همایش بزرگ پیاده روی در شهر کربلای معلی بهترین خدمات را داشته باشند.
مدیر موکب انصارالمهدی قشم خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهر کربلا به سرعت در حال توسعه و رشد است و از طرفی اربعین حسینی در سالهای آتی در فصل تابستان خواهد بود زمین های اطراف در حال فروش هستند.
مظلومی گفت: این موکب از امکانات خدماتی زیادی بهره مند است که حمل آنها در این فصل هزینه های زیادی را می تواند به موکب متحمل کند، برای همین منظور تصمیم به خرید زمین محل استقرار به مساحت موکب را گرفتیم تا با ساخت حسینیه در این محل در سالهای آتی به زائران هرمزگانی خدمات بهتری داده شود.
وی افزود: از همه دستگاههای فرهنگی و مردم شریف استان هرمزگان که قصد کمک برای ساخت این حسینیه و موکب دارند انتظار می رود تا کمک های نقدی خود را به شماره کارت ۶۳۲۲ ۷۲۱۰ ۷۲۱۰ ۵۰۴۱ به نام موکب انصار المهدی (عج) قشم واریز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا