اجتماعی

امام جمعه قشم: یوم الله ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ایرانیان است

 امام جمعه قشم گفت: یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه حادثه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی و نماد استکبار ستیزی، پایداری و شجاعت ایرانیان سرافراز و سربلند است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم اظهار داشت: یوم الله ۱۳ آبان، تبلور مقاومت جانانه و قهرمانانه ملت ایران و یادآور سه واقعه حیاتی تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، به شهادت رساندن دانش آموزان به دست رژیم سفاک پهلوی به جرم مبارزه با ظلم و استکبار در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ است.

وی ادامه داد: آنچه که در این عرصه رخ داده است، مبارزه ملت سرافراز ایران و آحاد مختلف مردم با استکبار جهانی است و مبارزه با استکبار نخ تسبیح انقلاب است، اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر رسوا کردن لانه جاسوسی بود، امروز چالش بر سر برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب و جنوب غرب آسیا است.

امام جمعه قشم توضیح داد: این واقعه مشارکت سیاسی مردم را در همه مسایل مانند حضور در صحنه های استکبار ستیزی را به اوج رسانده است و از مهم ترین آنها که امروز نماد وجودی امثال ۱۳ آبان هاست تسلیم ناپذیری ملت بزرگ ایران در مقابل دولت های متکبر و مستکبر است.

حجت‌الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه این خصوصیات شناخته شده ایران و ایرانی به ویژه جوانان این آب و خاک است گفت: جوانان و نوجوانان این مرز و بوم روحیه استکبار ستیزی و مقاومت را در خودشان نهادینه کرده اند، چرا که ۱۳ آبان روز نواختن زنگ مقاومت و زنگ استکبار ستیزی قشر دانش آموزی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت و استکبار ستیزی از مهم ترین آرمان های انقلابی ما در این چهار دهه مقاومت و ایستادگی ملت ایران بوده است، افزود: از این رو گفتمان مقاومت همزاد با انقلاب اسلامی است، در این بین هدف دشمن در این جنگ نرم و پنهان این است که مردم را از عرصه جهاد و مقاومت دور کند؛ مردم را با تبلیغات ناروا و مسموم رسانه های معاند نسبت به آرمان ها بی تفاوت یا مایوس کند.

خطیب نماز جمعه قشم با اشاره به ورود به بیست و هشتمین روز از جنایات رژیم اشغالگر اسراییل با حمایت آمریکا علیه مردم بی‌دفاع غزه اظهار کرد: این موضوع خباثت استکبار را بیش از هر زمانی دیگری به جهانیان نشان داده است به همین دلیل راهپیمایی ۱۳ آبان‌ ماه امسال در سراسر ایران اسلامی طوفانی تر و با شکوهتر از سال‌های قبل و همانند عملیات «طوفان الاقصی» برگزار خواهد شد.

۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، روز سرافرازی ملت شریف و غیرتمند ایران اسلامی است که جوانان برومند این آب و خاک مقدس، پرچم مردانگی، ایثار و پرچم استقلال و آزادی و حمایت از مظلومان و مستضعفان را در جهان برافراشتند.

حوادث‌ سه‌ گانه‌ این روز از تبعید حضرت‌ امام‌ خمینی (ره) در سال‌ ۱۳۴۳ تا کشتار دانش‌ آموزان‌ در سال‌ ۱۳۵۷ و تسخیر لانه‌ جاسوسی‌ در سال‌ ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام راحل؛ نگاه استکبارستیزی و استبدادگریزی را به‌ عنوان شاخصه یک حکومت الهی و ملت امام حسینی (ع) در وجود نوجوانان، جوانان و همه اقشار مردم آنچنان رشد داده که در مسیر مبارزه‌ افتخارآمیز، همیشه پیشاهنگ‌ و پیشرو هستند و در حوادث اخیر در فلسطین قهرمان هم موجب عصبانیت دشمنان گشته است.

استکبار جهانی همواره با منطق زورمدارانه و دیکتاتوری رسانه ای خود بر آن است تا جهان را زیر سطله خویش در آورد و برای رسیدن به این مقصود شوم، مقابله جدی با اسلام ناب محمدی (ص) در سرلوحه برنامه های دشمنانه قرار دارد.

یوم الله ۱۳ آبان مقطع حساس تکوین، اوج گیری و پیروزی نهضت اسلامی است و صرفا یک واقعه تاریخی محسوب نمی شود، بلکه یوم الله ۱۳ آبان یک راهبرد و دکترین بنیادین است که ملت ایران هر بار آن را در برابر زورگویی و زیاده طلبی دشمنان قسم خورده خود به کار بسته و طعم شیرین پیروزی آن را چشیده است.

۱۳ آبان را می بایست یک جریان جوشان در تاریخ نهضت اسلامی ملت دانست که فرزندانی به وسعت ملت ایران دارد و هیچگاه و تحت هیچ شرایطی از آرمان مقدس خود عدول نمی کند.

یوم الله ۱۳ آبان برای ملت ایران مظهر درس های بزرگی همچون استکبار ستیزی و نپذیرفتن حرف زور است و پیوند مبارکی با انقلاب شکوهمند اسلامی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا