آخرین خبرهادسته‌بندی نشده

۹۵۰ هزار مترمکعب از سازه های آبخیزداری قشم آبگیری شد

بارندگی‌های چند روز اخیر باعث ذخیره‌ی ۹۵۰ هزار مترمکعب باران در ۱۱ سازه آبخیزداری قشم شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ،رییس منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت: سازه آبخیزداری رمچاه توان ذخیره ۳۰۰ هزار مترمکعب آب دارد که یک سوم آن آبگیری شده است.

اکبر محمودی زاده افزود: ۱۵۰ هزار مترمکعب از ۴۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت سازه روستای طَبل نیز آبگیری شده که بیشترین میزان ذخیره را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سازه‌های رَمکان، گَوَرزین و دَرَکو، در مجموع  ۲۴۰ هزار مترمکعب آب ذخیره شد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری قشم تصریح کرد: سازه‌های گُربِدان، سَلَخ و سهیلی نیز به ترتیب ۶۰۰، ۶۰۰ و ۴۰۰ هزار مترمکعب ظرفیت دارند که هر کدام ۱۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.

وی افزود: ۸۰ هزار متر مکعب در سازه باسعیدو و  ۱۰۰ هزار متر مکعب نیز در سازه چاهو شرقی از نزولات جوی اخیر آبگیری شده است.

۳۲ سازه آبخیزداری در شهرستان قشم وجود دارد.
مجموعه اقداماتی که برای جلوگیری از تخریب خاک در زمان سیلاب و بارش‌ های سیل‌آسا و همچنین تزریق آب‌ های روان به سفره ‌های زیرزمینی انجام می‌شود، آبخیزداری نام دارد.
منابع آبی ذخیره شده در این سازه‌ها در راستای اهداف کشاورزی، دامپروری و مصارف خانگی مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرد.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۵۵۰ کیلومتر مربع وسعت در میان آب‌های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا