گردشگری مدیر فرودگاه بین المللی قشم خبر داد:

افزایش ۸۶ درصدی پروازهای قشم در نوروز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم از افزایش ۸۶.۳۰ درصدی تغییرات آمار پرواز و مسافرین پروازهای داخلی و خارجی با ورود ۲۹ هزار و ۵۴۶ گردشگر در مسیر این فرودگاه به جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم ، غلامرضا دهقانی زاده  با ارائه آمار مقایسه ای تغییرات پرواز و مسافرین ایام عید از ۲۵ اسفند تا پنجم فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته فرودگاه بین المللی قشم، افزود: در مدت یاشده با ورود ۲۸ هزار و ۴۳۷ مسافر ۸۷.۳۹ درصد در پروازهای داخلی و با ورود هزار و ۱۰۹ مسافر خارجی ۶۲.۱۳ درصد در پروازهای خارجی ۸۶.۳۰ درصد تغییرات در جمع مسافرا ورودی به فرودگاه قشم ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، با ورود ۱۵ هزار و ۱۷۵ مسافر و ۶۱.۲۵ درصد تغییرات پرواز شمار انجام پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی قشم به ۱۶۰ مورد رسیده بود که امسال با ورود ۲۸ هزار و ۴۳۷ مسافر این تغییرات نسبت به مدت مشابه با ۸۷.۳۹ درصد افزایش به ۲۵۸ پرواز رسیده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در بخش پروازهای خارجی هم با توجه به اینکه در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، تنها هشت پرواز خارجی و ۵۰ درصد تغییرات پرواز داشتیم، امسال آمار تغییرات مسافر در مسیر خارجی فرودگاه قشم با افزایش ۶۲.۱۳ درصدی به ۱۲ پرواز رسیده است.

دهقانی زاده اضافه کرد: در نوروز ۱۴۰۰ (۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا پنجم فروردین ۱۴۰۰) تنها ۱۶۸ پرواز (۱۶۰ پرواز داخلی و هشت پرواز خارجی) در فرودگاه قشم ثبت شده بود که امسال در مدت مشابه، شمار پروازها (۲۵۸ پرواز داخلی و ۱۲ پرواز خارجی) به ۲۷۰ مورد رسیده است.

وی یادآور شد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۲۵۸ سورتی پرواز داخلی و ۱۲ سورتی پرواز خارجی در فرودگاه قشم انجام شده که در مجموع ۲۹ هزار و ۵۴۶ نفر در مسیرهای داخلی و خارجی قشم تردد کردند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اظهار داشت: سهم مسافران پرواز داخلی از مجموع ۲۹ هزار و ۵۴۶ نفر، به رقم ۲۸ هزار و ۴۳۷ نفر و سهم مسافران پرواز خارجی هم به هزار و ۱۰۹ نفر رسیده است.

وی گفت: در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، جمع کل مسافران ورودی به جزیره قشم ۱۵ هزار و ۸۵۹ نفر بود که سهم مسافران پروازهای داخلی ۱۵ هزار و ۱۷۵ نفر و سهم مسافران خارجی هم در سفر به مروارید خلیج فارس ۶۸۴ نفر بود.

فرودگاه بین المللی قشم مجهز به باند پنج کیلومتری، ساختمان برج مراقبت، ترمینال های مسافری، ساختمان آتش نشانی و ایمنی، احداث حدود ۲ هزار متر مربع ساختمان اداری، ایجاد تاسیسات سوخت رسانی به هواپیماهای داخلی و خارجی و جایگاه بنزین گیری خودرو از جمله فرودگاه های مجهز کشور به شمار می رود که در سال ۱۳۷۳ مورد بهره برداری قرار گرفته است و همه روزه پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می شود و برقرار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا