آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیایرانگزارش

۶۰ درصد خانه‌های روستایی قشم به مقاوم‌سازی نیاز دارند

مدیر‌بنیاد مسکن قشم گفت: ۶۰ درصد ساختمان‌های روستاهای جزیره قشم، براساس برآورده‌های انجام شده به مقاوم‌سازی نیازمندند و برای تسریع در روند نوسازی واحدهای مسکونی وام‌ مقاوم سازی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم در قشم ، محمد‌رضا ترکی اظهار‌داشت: وام مقاوم‌سازی ساختمان‌های روستایی و یا احداث واحدهای جدید با رعایت اصول مهندسی 400 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد است.

وی ادامه داد: این تسهیلات 13 ساله با داشتن مزیت دو سال دوره تنفس، امتیاز بسیار مهمی است تا روستائیان برای جلوگیری از تخریب ساختمان‌ها و ایمن‌سازی جان خود و خانواده در برابر حوادث غیر‌مترقبه، از آن استفاده کنند.به‌گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان قشم، قدمت بالای ساختمان‌ها، زلزله‌خیز بودن قشم، رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام ساخت و همچنین جاری شدن سیل به دلیل بارا‌ن از عوامل اصلی آسیب دیدن ساختمان‌های روستایی قشم است از این رو برای برطرف شدن خطر و مشکلات در واحدهای مسکونی فرسوده این تسهیلات درنظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن با توجه به شناور‌بودن میزان اعتبار این تسهیلات آماده است تمام تقاضاهای مقاوم‌سازی و یا ساخت واحدهای جدید روستایی را به بانک‌های عامل معرفی کند.

شایان ذکر است؛ بخش اعظم جمعیت 150 هزار نفری شهرستان قشم در جنوب ایران شامل جزایر قشم، هنگام و لارک در حدود 70 روستا زندگی می‌کنند و این تسهیلات با دوره زمانی 15 ساله می‌تواند نقش مهمی در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا