اجتماعی

توانمندی دفاعی کشور یکی از ارکان قدرت ملی است

امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه توانمندی دفاعی کشور یکی از ارکان قدرت ملی است، گفت: ساخت و رونمایی از موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» با قابلیت‌ های تاکتیکی یکی از نشانه های اقتدار درون زا و هوشمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت الاسلام و المسلمین روح الله معصومی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی‌ و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این مراسم فرمودند، هر کسی و هر مجموعه و جریانی که به «ایران، منافع ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت کشور و عزت ملی» علاقه‌ مند است، باید همه سعی خود را در تقویت «ایمان» و «امید» مردم و جامعه به کار گیرد.

وی ادامه داد: علت انتخاب این موضوع، یعنی ایمان ‌و امید این است که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از همیشه در معرض آماج حمله دشمنان ایران و اسلام قرار دارد.

امام جمعه موقت قشم توضیح داد: ایمان به خدا، امید به آینده، ولایت پذیری مردم و تبعیت از آموزه‌ های معنوی مهمترین عامل تحقق دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام معصومی با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال که خدا در قرآن می فرماید «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ – و شما (ای مومنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با استناد و عمل به این آیه شریفه و ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» نشان داد که اگر کشوری به فکر تعرض به ایران باشد، بسیار سخت تنبیه خواهد شد.

موشک بالستیک هایپرسونیک (اَبَر مافوق صوت) «فتاح» با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد. برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

موشک‌های هایپرسونیک جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که تاکنون کشورهایی همچون آمریکا، روسیه و چین به فناوری ساخت آن دست یافتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا