آخرین خبرهااجتماعیاقتصادی

پایان خوش پروژه گلدن سیتی قشم پس از ۶ سال

پروژه گلدن سیتی قشم، از جمله پروژه هایی بود که حاشیه کم نداشت… در طول اجرای این پروژه و به دلیل برخی مشکلات قضایی، چندین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پایشان به محکمه باز شد تا روند ساخت و تکمیل این پروژه بمدت شش سال متوقف شود؛

اما حاشیه های زیاد این پروژه موجب شد سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردمی و کسبه ای که در این پروژه سرمایه گذاری کرده بودند، سال ها در انتظار خبری خوش بمانند و این نکته تا به امروز عملی نشده بود.
گلدن سیتی قشم در مرکز شهر قشم واقع شده از شمال به خیابان رسالت و ازغرب حد فاصل میدان شهدای گمنام تا میدان حافظ و روبروی شهرک سام و زال از جنوب به بلوارگلستان و ازشرق به بلوارسرخس محدود می باشد ؛ جایی که قبلا فرودگاه قدیم قشم بوده و به دلیل اینکه فرودگاه جدید سالها پیش در بیرون از شهر به بهره برداری رسیده و این محل دیگر پاسخگوی نیاز قشم و هواپیماهای جدید نبود، عملا متروکه بود که با توجه به نحوه واگذاری آن، به شدت خبرساز شده و حتی برخی رسانه ها مدعی شده بودند که فرودگاه اصلی قشم به فروش رفته؛ در حالیکه فرودگاه قشم هم اینک در نزدیکی روستای جیجیان قشم سالهاست که مشغول فعالیت است و این فرودگاه قدیمی عملا کاربرد فرودگاهی نداشته است.

🔶 وسعت ۱۸ هکتاری پروژه گلدن سیتی و بلاتکلیفی آن، مشکلات دیگری را نیز برای شهروندان قشمی ایجاد کرده بود و مسیر دسترسی به چندین خیابان را نیز با مشکل مواجه کرده بود. همچنین ساخت چهار بلوک جمعا” به تعداد ۴۳۲ واحد در این پروژه در ایستگاه های پایانی متوقف شد تا قفلی بزرگتر روی یکی از بزرگترین پروژه های مسکونی و شهری قشم زده شود. قفلی که چهار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد را گرفتار کرد و در نهایت با پیگیری های مالکان مجموعه و مساعدت و همکاری و همدلی دادستان محترم کل استان هرمزگان دکترقهرمانی و دادستان محترم ومردمی قشم آقای صفایی، مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزادقشم آقای مهندس مومنی ، مدیرکل محترم حقوقی خانم رزمجو و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم آقای توکلی ، گشوده شد تا افق های روشنی پیش پای چهره شهر روشن شود.

🔶 دو سال قبل نیز با رفع مشکلات حقوقی، ۴۰ باب واحدهای تجاری این مجموعه پس از دوره توقف چندساله به خریداران تحویل شد .

🔶 عضو هیات موسس شرکت تعاونی پروژه گلدن سیتی قشم گفت: پس از توقف این پروژه، تلاش های بسیاری برای از سرگیری اجرای آن صورت گرفت؛ حتی در برهه ای با اتمام کارهای حقوقی واحدهای تجاری، اقدامات زیادی انجام گرفت؛ ولی با به نتیجه نرسیدن نهایی پروژه و با توجه به پراکندگی سرمایه گذاران از سراسر کشور، عملا بسیاری از اقدامات جسته و گریخته انجام شد.

🔶 پدرام محدث با بیان اینکه تعدادی از مالکان در تجمعی مسالمت آمیز مقابل سازمان منطقه آزاد قشم خواستار روشن شدن وضعیت پروژه گلدن سیتی شدند، افزود: قرار براین شد که پس از سه ماه این پروژه تا بهمن ماه 98 تعیین تکلیف شود که با انجام نشدن این قول و با قول ها و پیگیری های مکرر بالاخره پای دادستان محترم قشم نیز به این پروژه باز شد و با حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم، بویژه شخص مدیرعامل و مدیرکل حوزه مدیرعامل و سایرمعاونین محترم، این مشکل ختم بخیر شد.

🔶 وی با بیان اینکه در جمع بندی نهایی، مقرر شد با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و مشارکت مالکان، یک شرکت تعاونی تاسیس و با استفاده از منابع سازمان منطقه آزاد قشم و مالکان، این پروژه تکمیل و در اخیار مالکان قرار گیرد.

🔶 عضو دیگر هیات موسس شرکت تعاونی گلدن سیتی قشم بیان کرد: مساحت کل زمین ۱۸۵ هکتار است که چهار برج کلاسیک در آن به متراژ هر برج ۱۲۵۰۰ متر مربع در ۱۲ طبقه احداث شده است.

🔶 قاسم کیائیان بیان داشت: در این پروژه کتابخانه، بیمارستان، مدرسه و مجتمع تجاری گلدن مال در ۶ یا ۷ طبقه پیش بینی شده بود که هم اکنون ۴۰ واحد تجاری و ۴ بلوک نیمه کاره تنها به انجام رسیده و امید می رود به زودی این پروژه دستخوش تحولات مثبتی شود.

🔶 وی ادامه داد: با توجه به مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم در این پروژه، مابقی زمین بجز چهار بلوک یادشده در اختیار این سازمان قرار گرفت که امیدواریم این پروژه ها چشم و چراغ شهر شوند.

🔶 عضو دیگر هیات موسس شرکت تعاونی گلدن سیتی قشم گفت: در طرح تفصیلی قشم نیز به این پروژه اشاره شده و امیدواریم به زودی مشکلاتی که قفل شدن این پروژه در سیمای شهری ایجاد کرده بود حل شود.

🔶 حسین آقازاده بیان داشت: در این طرح، پیش بینی احداث واحدهای مسکونی و تجاری وخدماتی ورفاهی شده و دو خیابان نیز از بلوار آزادگان به خیابان سرخس ایجاد خواهد شد تا بار ترافیکی شهر نیز روانسازی شود.

🔶 وی همچنین از صحه صدرکلیه مالکین و مساعدت و همکاری کلیه متولیان امر تشکرو قدردانی کرد.

🛑 سالهاست مردم شهر، در انتظار اتصال شهرک ها به مرکز شهر هستند و علاوه برآن روزشماری برای زیباشدن این منطقه مهم شهری دارند. امیدواریم در این پروژه عظیم حتما پارکینگ و سایز نیازهای لازم توسط مسئولان ایجاد شود تا دعای خیر مردم، بدرقه آنان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا