آخرین خبرهااجتماعی

عاشورا برجسته‌ترین نقطه زندگی امام حسین(ع) در احیاء دین خدا است

امام جمعه شهرستان قشم از عاشورای حسینی به عنوان بارزترین و برجسته‌ترین نقطه زندگی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با هدف زنده نگهداشتن دین خدا نام برد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلیمن میثم تارم اظهارداشت: امام حسین (ع) برای حفظ دین جدش پیامبر اعظم(ص) علیه ظلم و جور دستگاه یزید قیام کرد و در این راه تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت.

وی ادامه داد: زنده نگهداشتن عاشورا و راه و رسم شهدای این واقعه عظما هزینه می‌خواهد و در کنار اشک ریختن برای جان‌فشانی حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش باید برای امر به معرف و نهی از منکر مورد نظر امام هزینه کنیم.

امام جمعه شهرستان قشم یادآور شد: فداکاری حضرت حسین‌بن علی(ع) وجدان تاریخ و وجدان بشر آزادی‌خواه را بیدار کرد و امروز نه تنها مسلمانان که آزاداندیشان غیرمسلمان دنیا هم از نهضت عاشورا درس زندگی می‌آموزند.

وی با اشاره به فاصله گرفتن جامعه از معارف اسلامی پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام و نقشه شومی که یزیدیان در سر داشتند؛ افزود: عاشورا و شهادت حسین(ع) و 72 یارباوفایش در حقیقت روز تولد دوباره اسلام عزیز است و خون پاک شهدای کربلا مجال از بین بردن اسلام را از دشمنان گرفت.

تارم گفت: روح نهضت عاشورای حسینی روح مبارزه با ظلم و جور ستمکاران در همیشه تاریخ است و هرکس با الهام از قیام و فلسفه معنوی عاشورا با ظالمان مبارزه کند، به طور حتم ادامه دهنده راه امام حسین (ع) خواهد بود.

وی از مردم نجیب، شریف، ولایی و همیشه در صحنه قشم اعم از شیعه و اهل سنت به عنوان ارادتمندان به خاندان نبوت که در آئین‌های عزاداری علی‌رغم شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت داشتند، تقدیر کرد و برای همه از پیشگاه احدیت آرزوی سعادت و موفقیت نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا