آخرین خبرهااقتصادی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم:

حیات صنعتگران و تجار قشمی در گرو تصویب قوانین جدید گمرکی است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای جبران خسارات وارده به بخش گردشگری و بخصوص صنایع دستی جزیره قشم در اثر شیوع ویروس کرونا، بایستی زمینه رونق فروش الکترونیکی محصولات صنایع دستی و سایر کالاهای موجود در بازارهای بزرگ قشم فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری آریا مرتضی شیخ زاده در دیدار با نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران در قشم و مدیر اداره پست شهرستان قشم افزود: این اقدام که در چارچوب قوانین و مقررات گمرک جمهوری اسلامی ایران و با همکاری شرکت سهامی پست جمهوری اسلامی ایران قابلیت اجرایی دارد می تواند به تحقق یکی از خواسته های بزرگ مردم نجیب جزیره قشم بیانجامد.
وی با اشاره به اینکه تجارت الکترونیکی در کشور رشد فزاینده ای داشته و مردم از این نوع تجارت بخصوص به علت شیوع ویروس کرونا استقبال فراوانی کرده اند، تصریح کرد: چرا در این شرایط محصولات صنایع دستی قشم و کالاهای تجاری مانند لوازم آرایشی و سایر کالاهای موجود در فروشگاه های قشم در قالب تجارت الکترونیکی به متقاضیان آنها در سایر نقاط کشورمان عرضه نشود؟
شیخ زاده در تشریح پیشنهاد خود گفت: در حالت معمولی هر گردشگر و مسافری که وارد جزیره قشم می شود می تواند طبق تعرفه ها و قوانین گمرکی به همراه خود کالاهایی به ارزش 80دلار تحت عنوان بار همراه مسافر  از جزیره خارج کند، یعنی هر ایرانی دارای کد ملی ساکن در کشور حق دارد تا سقف 80دلار کالا از قشم بخرد.
به گفته وی امروز که بواسطه شیوع ویروس کرونا مردم ایران از مراجعه به سایت های گردشگری و اماکن تجاری قشم بازمانده اند چرا نباید آنها از این امتیاز بار همراه مسافر بصورت الکترونیکی برخوردار نشوند؟
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه راه اندازی این طرح می تواند یکی از نیازهای مبرم مردم جزیره قشم را برآورده کند درخصوص نحوه اجرای آن گفت: در صورت تصویب قانون ویژه پست از مناطق آزاد با همراهی گمرک جمهوری اسلامی ایران  تولیدکنندگان صنایع دستی و حتی محصولات غذایی مانند فراوری های ماهی و میگو خشک و سایر فعالان عرصه تجارت در قشم از طریق یک سامانه ویژه می توانند با اتصال به سایر سامانه های مرتبط  در کشور  به ازای هرکد ملی تا سقف 80دلار کالا و حتی مازاد بر این میزان را با پرداخت عوارض گمرکی مربوطه بصورت الکترونیکی از طریق پست به داخل کشور بفرستند.
وی اتصال بازار پرآوازه قشم به بازارهای سراسر کشور را از طریق اجرای این طرح یک اتفاق مبارک و یک ابتکار منحصربفرد خواند و با بحرانی خواندن شرایط اقتصادی و اجتماعی تولید کنندگان صنایع دستی قشم و سایر تجار ساکن در این جزیره از مسئولان ذیربط در گمرک و پست جمهوری اسلامی ایران خواست برای رفع این بحران نهایت همکاری و مساعدت لازم را  به عمل بیاورند.
گفتنی است در این دیدار نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران در قشم و مدیر اداره پست شهرستان قشم نیز نقطه نظرهای خود را در خصوص اجرای این طرح بیان کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا