اجتماعی

سازمان منطقه آزاد قشم سالانه 100 میلیارد تومان سوبسید آب پرداخت می‌کند

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم از اختصاص سوبسید 100 میلیارد تومانی سازمان منطقه آزاد برای کاهش قیمت آب یکساله مردم در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری “خبر قشم”، شهرام داوری با اعلام این مطلب، اظهار داشت: صنعت آب و برق در کشور در زمره صنایع زیان‌ده محسوب می‌شود و در کل کشور دولت به عنوان حاکمیت و در مناطق آزاد هم مدیران این سازمان‌ها تحت عنوان حاکمیت سوبسید بالایی را برای رفاه حال مردم پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: قیمت تمام شده تولید آب در شهر قشم به دلیل داشتن امکانات زیرساختی و نیروهای متخصص کمتر از نُرم کشوری و حدود 19 هزار تومان است در حالیکه در نقاط دیگر کشور هر متر مکعب آب از طریق سیستم‌های شیرین‌کننده 21 هزار تومان می‌باشد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم، آب تولیدی در قشم با قیمت 7 تا 8 هزار تومان در هر مترمکعب به مردم فروخته می‌شود و بقیه قیمت تمام شده آن به عنوان سوبسید از سوی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف رفاه حال مردم جزیره پرداخت می‌شود.
او بیان داشت: روزانه در قشم 20 هزار متر مکعب آب تولید می‌شود که با احتساب سوبسید 12 هزار تومانی آن، در حقیقت سازمان منطقه آزاد قشم روزانه 240 میلیون تومان، هر ماه بیش از 7 میلیارد تومان و در هر سال نزدیک 100 میلیارد تومان سوبسید آب پرداخت می‌کند.

شایان ذکر است؛ موضوع آب یکی از مسائل بسیار مهم در کل جزیره قشم از جمله شهر قشم و روستاهای واقع شده در محدوده 300 کیلومتر مربعی منطقه آزاد می‌باشد که این مشکل در دوره‌های پیک سفر میهمانان و گردشگران افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا