آخرین خبرهااجتماعی

مدرسه ۶ کلاسه «کووه‌ای» در جزیره قشم به مناسبت هفته دولت افتتاح شد

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای کووه‌ای قشم باحضور معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان و فرماندار قشم، آغازگر بهره‌برداری از ۲۹ طرح هفته دولت در این شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم ، ایرج حیدری همزمان با افتتاح مدرسه شش کلاسه روستای کووه‌ای قشم اظهار داشت: هفته دولت یادآور دوران طلایی خدمتگذاری دو شهید والامقام رجایی و باهنر به عنوان یاران صدیق امام (ره) و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: دولت‌های پس از شهادت رجایی و باهنر از دوم تا هفتم شهریور ماه هر سال، با افتتاح طرح‌های مهم عمرانی، فرهنگی، خدماتی، ورزشی و آموزشی در سرتاسر ایران اسلامی، یاد و خاطره این دو انسان وارسته، صدیق و مردمی را گرامی می‌دارند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان گفت: 29 طرحی که امسال در قشم به بهره‌برداری می‌رسد نقش مهمی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، خدمات درمانی و ورزشی خواهد داشت.

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم هم در این مراسم با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در ارائه خدمات شایسته به مردم این بخش از میهن اسلامی، اظهارداشت: 29 طرح با افزون بر 326 هزار میلیارد ریال امسال در قشم به بهره‌‍‌برداری می‌‌رسد.

علیرضا نصری گفت: قشم در حوزه برق به خودکفایی رسیده و بخشی از برق تولیدی خود را نیز در مدار شبکه سراسری کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: چهار طرح‌ حوزه آموزش و پرورش شامل یک باب مدرسه 12 کلاسه درشهر درگهان و سه مدرسه شش کلاسه در روستاهای کووه‌ای، گوری و رمچاه جزیره قشم با 76 هزار میلیون ریال اعتبارات استانی بخشی از 29 طرحی است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

بنا به این گزارش، پنج طرح ورزشی شامل سه سالن چندمنظوره و دو زمین چمن مصنوعی، پنج طرح هادی روستایی، بهره‌برداری از شبکه  فشار ضعیف هوایی و زمینی،  شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و بهره‌برداری از 51 پُست هوایی، چهار دستگاه پُست زمینی و احداث 130 دستگاه روشنایی معابر، ساماندهی اسکله صیادان شهر سوزا، ایستگاه بین راهی هلال احمر، اکوکمپ گردشگری جزیره لارک و ساختمان‌ چند منظوره روستای تُم‌سنتی از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

کلنگ‌زنی چهار خانه بهداشت در روستاهای دَرَکو، سرریگ، چاه و غربی و دوستکو هم از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت و بهداشت است که به یاری حق برای سال آینده در این جزیره به بهره برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا