آخرین خبرهااخبار مهم

پرونده فرودگاه قدیم، غار نمکدان و پلاژ بانوان قشم روی میز دادستان

نشست رییس هیات مدیرعامل و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دادستان عمومی و انقلاب استان هرمزگان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم با هدف بررسی و تسریع در حل برخی پرونده ها در قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از صبح ساحل، صبح امروز(۲۳ مردادماه) در ابتدای این جلسه گزارشی از روند شکل گیری و مراحل طی شده در پرونده گلدن سیتی ارایه شد و در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان نیز دستوراتی را در جهت تسریع فرآیند تعیین تکلیف این پرونده صادر کرد.

در بخش دیگری از این جلسه نمایندگان خریداران نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و از رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواستار همراهی و همکاری برای حل سریع تر مشکل این پرونده شدند.

همچنین در ادامه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه این سازمان با برگزاری جلسات متعددی در گذشته همراهی کافی با خریداران برای حل مسائل پیش آمده داشته و تمام تلاش های صورت گرفته در راستای به سامان رسیدن این پروژه است.

شرایط ساخت و ساز و تسریع روند احداث پلاژ بانوان در ساحل جنوبی جزیره قشم نیز از دیگر پروژه هایی بود که دادستان عمومی وانقلاب استان مورد بررسی قرار داد.

در انتها دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان پیشنهاداتی را برای جلوگیری از طولانی شدن روند قضایی این پرونده و جلب نظر طرفین مطرح و تاکید کرد که اجرای این پیشنهادات مانع زیان خریداران و سازمان منطقه آزاد قشم خواهد شد.

در ادامه معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی پیرامون بررسی مستندات تخلفات گسترده در واگذاری و تخریب میراث طبیعی ملی در محدوده ژئوپارک قشم و ژئوسایت غار نمکدان ارائه کرد و خواستار دستور ویژه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان برای توقف این طرح ها شد.

ارائه گزارشی از عملکرد یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم در سال ۱۳۹۸ و چهارماهه نخست سال جاری (۱۳۹۹) بخش دیگری از جلسه ویژه سازمان منطقه آزاد با حضور مدیرعامل این سازمان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان بود.

در پایان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دادستان عمومی و انقلاب استان هرمزگان، رییس دادگستری شهرستان قشم، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم از محدوده ژئوسایت غار نمکدان و ساخت و سازهای صورت گرفته مزارع میگو در حریم این ژئوسایت بازدیدی میدانی به عمل آوردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا