اجتماعی

 تذکر لسانی مهمترین محور در نهی از منکرات است

 امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه تذکر لسانی و متانت در گفتار مهم ترین محور در زمینه نهی از منکرات است، گفت: آیات متعددی در قرآن کریم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد و مسلمانان به این دلیل جزو برترین امتها به حساب می آیند که یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، حجت الاسلام و المسلمین عابدین نجاتی زاده در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل که بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت و شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می کند.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی و مهم تمام مسلمانان و دینداران این است که با ظرافت و زیبایی هر چه تمام تر نسبت به تعمیق و گسترش معروفات اقدام کنند.

امام جمعه موقت قشم توضیح داد: اهتمام مردم و مسوولان دستگاه ها به اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاثیر مهمی در سالم سازی فضای جامعه دارد.

حجت الاسلام نجاتی زاده با اشاره به مناسبت های هفته آینده از جمله روز جهاد کشاورزی (تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) نهمین پیشوای شیعیان جهان، سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی(سالروز صدور فرمان امام خمینی مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی) سخنانی را ایراد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا