آخرین خبرهااجتماعی

مجوز «بیرق» شرط فعالیت هیئات مذهبی/ تبعات ترافیک جاده‌های شمال را نباید پای محرم نوشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: صدور مجوز فعالیت هیئات مذهبی در محرم امسال مشروط به ثبت نام در سامانه «بیرق» و عمل به تعهدات و پروتکل‌های بهداشتی مندرج در آن است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه نخست محرم الحرام اظهار داشت: عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان قشم اقامه خواهد شد.

وی افزود: مردم مومن و خداجوی قشم پایبندی خود به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در شب‌های قدر اثبات کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم تصریح کرد: عده‌ای به دنبال بهره‌گیری از فرصت تعطیلات تاسوعا و عاشورا برای مسافرت بوده و دانسته یا نادانسته ربط دادن شیوع کرونا با ویژه برنامه‌های این ماه را در دستور کار قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی ادامه داد: عاملان ترافیک جاده‌های شمال در حال زیر سوال بردن مراسم محرمی هستند که دانش‌آموختگان مکتب حسینی را برای تهیه و توزیع رایگان اقلام بهداشتی در سطح جامعه بسیج کرده است.

وی اضافه کرد: تنها هیئاتی مجوز لازم برای برگزاری ویژه برنامه‌های ماه محرم را خواهند داشت که بتوانند با ثبت نام در سامانه «بیرق» و عمل به تعهدات و پروتکل‌های بهداشتی مندرج در آن، مجوز مربوطه را اخذ کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم بیان داشت: توزیع غذای نذری، پذیرایی و برپایی ایستگاه صلواتی در محرم امسال ممنوع بوده و انتظار می‌رود بانیان و خیران آن را به سمت کمک‌های مومنانه و بخش بهداشت و درمان هدایت کنند.

مذهبیون الگوی جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: همانگونه که نمی‌توان کار و فعالیت را کاملا متوقف کرد باید آداب دینی را نیز با مجوز ستاد ملی کرونا و رعایت تمامی پروتکل‌های اعلامی برگزار کرد.

وی اظهار داشت: پایبندی مذهبیون به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی نظیر آنچه در شب‌های قدر شاهد بودیم را می‌توان الگویی برای آحاد جامعه دانست.

امام جمعه شهرستان قشم افزود: بر اساس شرع، اخلاق و وجدان باید در حفظ جان دیگران و خود کوشا بود و طبیعتا افراد مومن و متدین در این امر پیشگام هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم تصریح کرد: فعالیت‌های فضای مجازی باید با توجه به محدودیت‌های کرونایی در ماه محرم گسترش یابد و فضاسازی شهری نیز بیش از پیش نمود داشته باشد.

محرم امسال تجلی شعور حسینی خواهد بود

مصیب هرمزی مسوول شورای هیئات مذهبی قشم نیز گفت: شیوع کرونا سبب شده امسال زمینه تجلی بیش از پیش برخورداری از شعور حسینی توسط عزاداران فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: اولویت هیئات مذهبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و از این رو دسته‌روی هیئات مذهبی و آیین کهن «عَلَم شمشیری» نیز لغو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا