آخرین خبرهااجتماعیایرانسیاسی

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی آباد و ابوموسی: زیرساخت‌های مشاغل حوزه دریا باید تقویت شود

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی بر تقویت زیرساخت‌های مشاغل مرتبط با حوزه دریا در شهرستان قشم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد مرادی در دیدار با مدیرعامل شرکت تعاونی سیاف موج روستای رمچاه قشم که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه اصلی‌ترین شغل مردم شهرستان قشم، مشاغل مرتبط با دریا و دریانوردی و صید و صیادی است، توسعه و تقویت زیرساخت‌های این صنعت باید مورد توجه ویژه و بیشتر قرار گیرد.

وی از موقعیت حوزه صنایع دریایی قشم به عنوان یک فرصت ممتاز برای ایجاد اشتغال پایدار یاد کرد و افزود: فعالیت گسترده صیادی در این شهرستان و فرصت‌های گران‌بهای ایجاد شده در زمینه سرمایه‌گذاری برای صنعت پرورش میگو و ماهی در قفس از جمله مزایای ایجاد اشتغال پایدار در این جزیره محسوب می‌شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی از ساخت لنج‌های عظیم چوبی و انواع شناورهای مسافری، تفریخی، آمبولانس دریایی، رستوران‌های دریایی و انواع ورزش‌هایی که با دریا ارتباط دارند هم به عنوان دیگر فرصت‌های طلایی جزیره قشم برای ایجاد اشتغال پایدار نام برد و بر تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز آن به بهترین شکل ممکن تاکید کرد.

وی همچنین در زمینه احداث اسکله صیادی رمچاه و تامین اعتبارات فازهای مختلف این پروژه قول داد که با پیگیری جدی شرایط مناسبی را برای صیادان این روستا فراهم کند. برخورد و جلوگیری از واگذاری بی‌رویه سواحل و محدودسازی و مسدودسازی دسترسی مردم و صیادان به سواحل جزیره هم از دیگر موضوعاتی بود که مرادی بر رعایت آن توسط مسئولان تاکید نمود.

مرادی به مشکلات بازرگانان و تجار قشم هم اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: مصوبات جدید دولت موجب کسادی کار و ورشکستگی تجار و کسبه این جزیره شده که موضوع آنان در حال پیگیری است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی آباد و ابوموسی در رابطه با اهمیت‌حفظ آثار تاریخی در این‌ جزیره گفت: حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی یک موضوع ملی و بین‌المللی است که موضوع اهمیت آن در دستور کار مسئولان کشوری قرار گرفته است.

علی اسلامی مدیرعامل شرکت تعاونی سیاف موج رمچاه هم در این دیدار، از احمد مرادی که در صحنه‌های مختلف با جدیت برای حل مشکلات مردم از جمله صیادان اقدام‌ نموده است، تقدیر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا