گردشگری

زمین گردشگری رویکرد اصلی گردشگران نوروزی در قشم است

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: زمین گردشگری، گردشگری طبیعت(اکوتوریسم) و شناخت پدیده های زمین شناسی (ژئوتوریسم) رویکرد اصلی بازدید ۳۱۸ هزار و ۷۶ گردشگر تعطیلات نوروزی ورودی به این جزیره عجایب هفتگانه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوم فروردین ۱۴۰۱ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، افشار فتح الهی با ارائه آخرین آمار بازدید گردشگران از اماکن تفریحی و سیاحتی قشم در نوروز ۱۴۰۱ افزود: با توجه به آمار ثبت و گزارش شده از بازدید گردشگران در چهار حوزه محیط زیست، ژئوپارک، میراث فرهنگی و مراکز تفریحی در نگین خلیج فارس مشخص شده است که بیشتر این بازدیدها به دلیل تمایل گردشگران به بازدید از سایت های زمین شناختی و طبیعی به دلیل وجود ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نخستین و تنها ژئوپارک ثبت شده جهانی در ایران و خاورمیانه است.

وی ادامه داد: در حوزه محیط زیست از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوم فروردین ۱۴۰۱ جاری، ۳۲ هزار و ۵۱۵ گردشگر از جنگل حرا، ۵۷ هزار و ۶۶۰ گردشگر از دلفینهای هنگام، ۱۹۲ گردشگر از زیستگاه لاک پشت ها، ۱۵۰ هزار و ۵۰۰ گردشگر از جزایر ناز و ۱۲ هزار و ۹۰ گردشگر از جزایر هرمز و لارک بازدید کرده اند.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توضیح داد: در حوزه ژئوپارک نیز ۱۶ هزار و ۴۶ گردشگر از دره ستاره ها، ۲ هزار و ۴۰۵ گردشگر از غار نمکدان، ۱۳ هزار و ۶۰۰ گردشگر از تنگه چاهکوه، ۸۰۸ گردشگر از دره تندیس ها، ۵۲۴ گردشگر از موزه ژئو پارک و سه هزار و ۷۹۴ گردشگر نیز از موزه گوران بازدید داشته اند.

فتح الهی اضافه کرد: در حوزه میراث فرهنگی نیز ۲ هزار و ۴۵۳ گردشگر از قلعه پرتغالیها، ۴۱۵ گردشگر از قبرستان انگلیسها، ۱۲۴ گردشگر از پاسگاه انگلیسها، ۲ هزار و ۲۴۸ گردشگر از بندر تاریخی لافت، هزار و ۴۳۸ گردشگر از چاه های تلا، ۱۰۲ گردشگر از موزه مردم شناسی لافت و ۱۴۹ نفر از موزه های شخصی بازدید کرده اند.

وی گفت: در حوزه مراکز تفریحی هم ۲۷ گردشگر از تفریحات هوایی، هزار و ۱۸۶ گردشگر از تفریحات دریایی، هزار و ۹۱۴ گردشگر از تفریحات ساحلی و ۲ هزار و ۲۰۹ گردشگر از کشتی تفریحی استفاده کرده اند.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از بازدید ۱۵ هزار و ۶۷۷ گردشگر از غرفه صنایع دستی خبر داد و گفت: تا کنون مبلغ ۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون و هشتاد هزار ریال از فروش صنایع دستی درآمد کسب شده است.

ژئوپارک قشم با دارا بودن ۲۷ ژئوسایت ابتکاری ارزشمند و هوشمندانه از بخش علوم زمین است که به دنبال جلب مشارکت و همکاری جامعه محلی در امور مربوط به مدیریت و بهره برداری پایدار از سرزمین است.

مساخت ژئوپارک جهانی قشم ۲ هزار و ۶۰ کیلومتر مربع شامل کل جزایر قشم و هنگام و محدوده جنگل حرا است.

همکاری و همیاری جوامع محلی در حفظ و نگهداری میراث زمین شناختی، طبیعی و فرهنگی، راهکار و راهبردی موثر به شمار می رود که حاصل آشنایی مردم با ارزش های میراث گوناگون محدوده ژئوپارک و نقش آنها در بهبود وضعیت زندگی شان است. در واقع ژئوپارک یکی از بهترین مدل ها برای همزیستی پایدار انسان و زمین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا