گردشگری

همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت، فرصتی برای گردشگری فرهنگی

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان مناطق آزاد و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر۱۴۰۳ دو راهبرد جهانی سازی و مردمی سازی مناطق آزاد از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، ساکنان و جامعه محلی و تمامی ایرانیان، سه طیف اصلی مردمی هستند که در حوزه مردمی سازی مورد توجه مناطق آزاد کشور قرار دارند که توسعه گردشگری می تواند منافعی برای تمامی این گروه ها به همراه داشته باشد.

همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن فرصت خوبی برای رونق گردشگری فرهنگی است تا با برگزاری جشن های عفیفانه، ضمن رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، خاطرات خوبی در اذهان مردم از سفر به مناطق آزاد کشور ثبت شود.

مناطق آزاد ایران از نظر گردشگری نیز دارای ظرفیت های بین المللی است که باید برای توسعه تعاملات بین المللی و معرفی بهتر جاذبه های گردشگری آنها برنامه ریزی کرد.

با توجه به اهمیت برنامه ریزی براساس اولویت ها و طبق برنامه زمان بندی برای ارائه خدمات به گردشگران در ایام نوروز، با احصاء مشکلات پیش رو، باید شرایط برای ایجاد زیرساخت های فوری جهت میزبانی شایسته از گردشگران مناطق آزاد کشور فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا