گردشگری

از آغاز سفرهای نوروزی تا پایان سوم فروردین/ تردد دریایی ۱۰۴ هزار گردشگر در قشم

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از آغاز سفرهای پایان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان سومین روز فروردین ۱۴۰۱) – ۱۰۷ هزار و ۴۴ گردشگر و مسافر نوورزی در قشم تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، علی گل امینی  با ارائه آمار تردد گردشگر ورودی و خروجی در مسیر بندر، هرمز و لارک به قشم از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ۱۴۰۱، افزود: از این تعداد تردد ۵۷ هزار و ۵۱۶ گردشگر وارد جزیره قشم و ۴۹ هزار و ۵۲۸ نفر نیز از این جزیره خارج شده اند.

وی گفت: این تعداد تردد مسافری در مسیر بندر، هرمز و لارک به قشم در قالب هزار و ۲۸۳ سفر دریایی شامل ۶۴۰ سفر ورودی و ۶۴۳ سفر خروجی از طریق شناورهای مدرن مسافربری، قایق و شناورهای ویژه حمل خودرو(لندینگ کرافت ها) انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: طی هشت روز گذشته تا این لحظه بالغ بر ۹۱ هزار دستگاه خودرو متعلق به گردشگران و مسافران نوروزی نیز از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم تردد داشته اند که از این تعداد، بالغ بر ۶۸ هزار وارد جزیره و بالغ بر ۲۳ هزار خودرو هم از قشم خارج شده است.

گل امینی یادآور شد: براساس این آمار و با گذشت هشت روز از تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۱، نیمی از خودروهای ورودی به جزیره قشم هنوز از جزیره خارج نشده اند.

وی گفت: کمترین و بیشترین آمار ورود مسافر به قشم از طریق بندر به روزهای ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ و سوم فروردین ۱۴۰۱ به ترتیب با سه هزار و ۱۵ نفر و ۹ هزار و ۱۸ مسافر مربوط می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: در بخش ورود مسافر به قشم از طریق هرمز نیز روزهای ۲۶اسفند ۱۴۰۰ و سوم فروردین ۱۴۰۱ با ۳۷ و سه هزار و ۸۰ مسافر ورودی به ترتیب کمترین و بیشترین میزان ورود مسافر را بخود اختصاص داده است.

گل امینی تصریح کرد: جزیره لارک نیز در بخش ورود مسافر نیز به ترتیب طی روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ با ۲۶ مسافر و در دومین روز از بهار ۱۴۰۱ با ۵۵ مسافر کمترین و بیشترین حجم ورود گردشگر به قشم را ثبت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا