آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیایران فرماندار قشم:

از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم

فرماندار شهرستان قشم بر اهمیت صادرات محصولات ایران به کشورهای هم پیمان با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و تحقق اهداف سال جهش تولید، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم ، علیرضا نصری در دیدار با علیرضا مسافری رئیس جدید نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم، اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌های تولیدی و محصولات داخلی که سقف عرضه آن در کشور اشباع شده، از وظایف مهم نمایندگی‌های وزارت خارجه به کشورهای دوست و هم پیمان است.

وی از گردشگری و صنایع تولیدی به عنوان دو حوزه کاری گسترده و قابل توجه برای توسعه و رونق اشتغال و معیشت پایدار در کشور نام برد.

فرماندار قشم افزود: نمایندگی امور خارجه در این منطقه می‎تواند منابع کم نظیر گردشگری و صنایع تولیدی جزیره را با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی به سفرای خارجی معرفی نماید.

وی تاکید کرد: نمایندگی امور خارجه قشم با معرفی منابع کم نظیر گردشگری طبیعی و محصولات تولیدی مهم این جزیره همچون میگو، سیمان، سیگار، ذوب و روی، لوله‌های پنج لایه، اسکله‌های شناور، ابزار دقیق مربوط به حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دارویی و غذایی و انواع شناورهای باری، مسافری و گردشگری دریایی به کشورهای مختلف، نقش مهمی در تقویت صادرات این شهرستان ایفا کند.

نصری با اعلام اینکه شیوع بیماری کرونا تاثیر زیادی بر کاهش درآمدهای حاصل از گردشگری قشم داشته است، گفت: با تکیه بر تقویت محصولات دیگر تولیدی در قشم باید سهم درآمدهای صادرات محور جزیره را افزایش دهیم.

وی، شناسایی نیازمندی‌های کشورهای هم پیمان و به دست گرفتن بازارهای مصرف آنان با همکاری و رایزنی دفتر امور خارجه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: لازم است نشست‎های تخصصی در این باره با فعالان حوزه اقتصادی برگزار و همکاری‌ها با جدیت در مسیر عملیاتی شدن قرار گیرد.

 صدور ویزای گردشگری در قشم

رئیس جدید نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم با تاکید بر ظرفیت‎های مهم تولیدی و صنعتی این شهرستان به ویژه در حوزه گردشگری، از صدور ویزا برای توریست‌های خارجی در فرودگاه قشم به عنوان یکی از اقدامات این نمایندگی نام برد.

علیرضا مسافری، معرفی توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی قشم به بخش‌های دولتی و خصوصی کشورهای هدف و همسایه از طریق ارتباط با سفارت خانه‌های خارجی مقیم در تهران و دعوت از سفرای خارجی مقیم تهران برای بازدید از توانمندی‌های قشم را از وظایف این نمایندگی دانست.

وی ادامه داد: بازدید سال گذشته سفرای کشورهای صربستان و کره جنوبی از فعالیت‎های زیربنایی و طرح‎های صنعتی، پتروشیمی و شیلاتی و پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری خارجی در قشم با رایزنی‎های این نمایندگی محقق شد.

به گفته رئیس دفتر نماینگی امور خارجه در قشم، رسیدگی به امور کنسولی و اقامت اتباع خارجی مقیم قشم با هماهنگی اتباع خارجه نیروی انتظامی و پیگیری امور کنسولی شهروندان قشمی شامل صدور گذرنامه و شناسنامه آنان توسط سفارتخانه و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در کشور های همسایه خلیج فارس هم از دیگر وظایف این دفتر نمایندگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا