سلامت مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان:

۲۵۶ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن در قشم تزریق شد

مدیر شبکه بهداشت قشم گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون در برابر کرونا ۲۵۲ هزار و ۵۸۷ دُز واکسن در این شهرستان به مردم تزریق شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، یاسر مرادی افزود: در ۱۰ روز گذشته تعداد چهار هزار و ۱۸۴ نفر از ساکنان جزیره قشم دُز نخست واکسن خود را دریافت کردند که با احتساب آن تا کنون ۱۱۹ هزار و ۸۴۳ نفر در نخستین نوبت واکسیناسیون شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود این هنوز کسانی هستند که در طرح واکسیناسیون کرونا شرکت نکرده‌اند که با توجه به خطراتی که برای خود آنان و نیز جامعه پیشبینی می‌شود باید هرچه سریع‌تر در این طرح شرکت کنند.

مدیر شبکه بهداشت قشم تصریح کرد: همچنین به  ۱۰۲ هزار و ۴۶۹ نفر دُز دوم واکسن نیز تزریق شده است که فاصله افزون بر ۱۷ هزار نفری نسبت به کسانی که یک بار واکسن زده‌اند،وجود دارد.

وی افزود: همچنین تا کنون  ۳۴ هزار و ۴۵۹ نفر دُز سوم خود را دریافت کرده‌اند که نشان از استقبال نکردن مردم از واکسیناسیون است.

مرادی ادامه داد: علت مرگ‌های اخیر بیماران کرونایی در هفته‌های اخیر از این امر حکایت دارد که دریافت نکردن واکسن و یا حتی دریافت نامرتب هر سه دُز واکسن تاثیر منفی بر مقاومت بدن در برابر کرونا می‌گذارد.

وی با اشاره به آغاز مسافرت‌های نوروزی و ورود گردشگران به جزیره قشم خاطرنشان کرد: از تمام مردم که تا کنون در واکسیناسیون شرکت و یا آن سه نوبت واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، درخواست می‌شود تا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون همگانی، نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲ بیمار کرونایی در بیمارستان قشم بستری هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا