فرهنگی هنریمذهبی

جامعه سازی اخلاقی و معنوی ویژگی مهم صحیفه سجادیه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جامعه سازی اخلاقی و معنوی یکی از مهمترین ویژگی های صحیفه سجادیه است و تبیین و مطالعه آن در دنیای مادی امروز، به ترویج اخلاق و معنویت در جامعه کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، افشار فتح الهی در دوازدهمین کنگره بین المللی سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: برگزاری مستمر کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در سال های گذشته، پاسخ به یکی از نیازهای ضروری و اجتناب ناپذیر برای توجه معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه امروز است.
وی ادامه داد: حضرت امام سجاد (ع) با صحیفه سجادیه به اصلاح اخلاق و ترویج فضیلت های اخلاقی در جامعه اسلامی کمک کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر ضرورت ترویج فضیلت های اخلاقی، تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و امیدآفرینی در جامعه تاکید شده است.
امام جمعه شهرستان قشم نیز در این کنگره گفت: مجموعه صحیفه سجادیه یکی از منابعی است که می تواند به تبیین اصول با رنگ و بوی توجیدی براساس آرمان های انقلاب و همچنین دشمن شناسی کمک کند.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی خاطرنشان کرد: بیان آرمان ها، اصول و خدمات صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با اقدامی جهادگونه برای تمامی شهروندان تبیین شود.
همچنین شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهر قشم نیز در این کنگره تصریح کرد: صحیفه سجادیه اوج عبودیت و بندگی در برابر خداوند را به نمایش می گذارد و ادعیه امام سجاد (ع) الهام بخش مشی عملی و خطر فکری جامعه است.
براساس این گزارش دوازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، حسینعلی سعدی، رییس دانشگاه امام صادق (ع) ائمه جمعه، مسئولان، پژوهشگران و محققان حوزوی استان هرمزگان و شهرستان قشم با موضوع نقش صحیفه سجادیه در جهاد تبیین در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا