آخرین خبرهااقتصادی

تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی قشم در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با اشاره به بهره برداری از دو واحد گازی نیروگاه قشم در تابستان جاری، گفت: پیش‌بینی ها و برنامه ریزی انجام شده بر این اساس است که واحد بخار این نیروگاه در آذر سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سید فریدالدین معصومی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال 1395 تصمیم‌گیری برای احداث نیروگاهی در جزیره قشم با همکاری شرکت گروه مپنا انجام شد و در همان سال، پیش از بازگشایی اعتبار اسنادی پروژه، کار احداث نیروگاه در زمینی به مساحت 75 هکتار آغاز شد.

وی افزود: در واقع نیروگاه قشم با مشارکت 60 درصدی هلدینگ برق و انرژی غدیر که وابسته به وزارت دفاع بوده و مشارکت 40 درصدی گروه مپنا احداث شده و هم‌اکنون واحد نخست گازی آن با پیشرفت فیزیک 97 درصدی آماده سنکرون به شبکه و راه‌اندازی است.

معصومی با اشاره به ظرفیت 170 مگاواتی واحد نخست گازی نیروگاه قشم گفت: در پایان هفته جاری با افتتاح این واحد، جزیره قشم در تولید برق خودکفا می شود و می تواند مازاد تولید را به سرزمین اصلی ارسال کند و با 10 تا 15 روز فاصله، واحد دوم گازی این نیروگاه نیز که هم‌اکنون پیشرفت فیزیک 95 درصدی دارد، به ظرفیت 170 مگاوات به بهره برداری تجاری خواهد رسید و بلافاصله بعد از بهره برداری از دو واحد گازی، کار احداث واحد بخاری نیروگاه به ظرفیت 160 مگاوات آغاز می شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ها و برنامه ریزی انجام شده بر این اساس است که واحد بخار این نیروگاه در آذر سال 1400 به بهره برداری برسد و پس از بهره برداری از این واحد، عملیات اجرایی آب‌شیرین کنی با ظرفیت 8000 مترمکعبی آغاز می شود که در ـدیمن نیاز آبی جزیره نقش موثری خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا