آخرین خبرهااجتماعی

تأمین آب سالم در «قشم» موضوعی حاکمیتی است/ پروژه‌های مربوط به آب در روستاهای جزیره شتاب گرفته است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تأمین آب سالم، برق و سایر زیرساخت‌های منطقه آزاد قشم موضوعی حاکمیتی است و این سازمان در راستای مسؤولیت اجتماعی خود ایفای نقش می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، حمیدرضا مؤمنی در دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان اظهار داشت: حل مشکلات مردم منطقه در زمینه تأمین آب آشامیدنی سالم مورد تأکید است.

وی تصریح کرد: تأمین آب سالم، برق و سایر زیرساخت‌های منطقه آزاد قشم موضوعی حاکمیتی است و عملکرد این حوزه سازمان منطقه آزاد قشم در راستای انجام مسؤولیت اجتماعی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پروژه‌های مربوط به آب آشامیدنی سالم در روستاهای جزیره قشم با همکاری این سازمان و آبفای هرمزگان شتاب گرفته است.

مؤمنی ادامه داد: مطالعات و بررسی‌های لازم برای جانمایی تأسیسات آبشیرین‌کن آبفای هرمزگان برای حل مشکل تأمین آب آشامیدنی روستاهای غرب جزیره صورت خواهد گرفت و بهره‌برداری از آن کیفیت آب منطقه را ارتقا می‌بخشد.

امین قصمی مدیرعامل آب و فضلاب استان هرمزگان نیز اضافه کرد: پوشش آب آشامیدنی سالم در سطح جزیره قشم به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

به گزارش فارس، کمبود آب آشامیدنی سالم در جزیره قشم به‌ویژه روستاهای غربی آن یکی از معضلات اساسی و محرومیت‌های کهن این جزیره استراتژیک است. مسئله‌ای که تداوم آن می‌تواند سکونت در جزیره قشم را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا