آخرین خبرهااقتصادیگردشگری

کاهش ۹۶ درصدی ورود مسافر به قشم از مسیر هوایی

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم شامگاه جمعه به خبرنگاران گفت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۳۶ مسافر از مسیرهای هوایی به این جزیره وارد شدند اما امسال فقط ۶۱۳ قشموند وارد شدند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم شامگاه جمعه گفت:  سال گذشته ۱۸ هزار و ۸۳۶ مسافر از مسیرهای هوایی به این جزیره وارد شدند اما امسال فقط ۶۱۳ قشموند وارد شدند.
غلامرضا دهقانی زاده افزود: از زمان آغاز به کار سامانه «کیا»، قشموندان تنها با ارایه مجوز ورود می‌توانند از این فرودگاه قشم وارد جزیره شوند.
وی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۱۶ نفر نیز در همین بازه زمانی از طریق فرودگاه بین المللی قشم از جزیره خارج شده‌اند.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم  همچنین با اشاره به تصمیم دولت برای بازگرداندن اتباع ایرانی مقیم کشور امارات گفت: از آغاز فروردین ماه ۹۹ تاکنون، ۴۹۵ ایرانی ساکن این کشور از طریق این فرودگاه وارد جزیره شدند.
وی افزود: تعدادی از این افراد که ساکن قشم هستند پس از پایش سلامت وارد جزیره شده و به مدت یک هفته در قرنطینه خواهند برد.
دهقانی زاده ادامه داد: سایر مسافران ورودی  نیز  پس از غربالگری و پایش‌ سلامت در فرودگاه قشم، یه صورت مستقیم از طریق مسیر لافت- پهل به سرزمین اصلی هدایت می‌شوند.
اعمال محدودیت ها در تردد و تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، بازارها و فعالیت ادارات با یک سوم نیروها در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا تا ۲۰ فروردین در استان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا