آخرین خبرهااجتماعی

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند جامع‌نگری است

امام جمعه قشم گفت: جزیره قشم به لحاظ ملی و بین‌المللی منطقه‌ای حساس است و امر به معروف و نهی از منکر در آن به جامع‌نگری نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام میثم تارم در آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: جزیره قشم به لحاظ ملی و بین‌المللی منطقه‌ای حساس است.

وی افزود: از این رو حفظ ارزش‌های اسلامی، رعایت مسائل گردشگری، حقوق شهروندی و رعایت قانون در آن به دقت و تقید شرعی ویژه‌ای نیاز دارد.

امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم اظهار داشت: رعایت حدود اسلامی و حقوق عامه وظیفه‌ای همگانی است و در انجام این دو فریضه الهی باید تمام جوانب در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: جزیره قشم در حقیقت ایرانی کوچک به شمار می‌رود و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آن منشاء خیر و خدمت است.

لزوم ایفای نقش آمران به معروف در مقابله با کرونا

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم نیز در این نشست اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی مردم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ازجمله مهمترین اقداماتی است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شرایط کنونی برای مهار شیوع کرونا می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی می‌تواند با کنترل بیماری، سخت‌گیری‌های ستاد کرونا را کاهش دهد.

سرهنگ سالاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز با تاکید بر لزوم تقویت نقش ستاد امر به معروف در حراست از ارزش‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در رعایت ارزش‌ها بویژه حجاب و عفاف باید همچنان در دستور کار باشد.

اجرای قانون امر به معروف «منکرات» را از جامعه برمی‌چیند

حجت‌الاسلام حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان نیز اظهار داشت: «قشم» پیشانی استان هرمزگان و در کانون توجهات قرار دارد.

وی افزود: اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر و گفتمان‌سازی این فرضیه الهی می‌تواند به تربیت آمران به معروف، اصلاح جامعه و برچیده شدن منکرات بیانجامد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا