آخرین خبرهادسته‌بندی نشده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در سال 98 به انجام رساند؛

توسعه فرهنگ و هنر در قشم با برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از میزبانی این منطقه برای برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی باهدف توسعه فرهنگ و هنر بین اقشار مختلف طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان “سینما خاطره” و سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: میزبانی از جشنواره ملی فیلم پارس، دومین جشنواره موسیقی و فیلم های آئینی، دو دوره جشنواره “هنرمند درون من”، جشنواره تئاتر و کارناوال های عروسکی از اقدامات این اداره کل در سال ۹۸ بود که با هدف جذب مخاطبان کشوری و ساکنان جزیره به اجرا درآمد.
وی ادامه داد: افتتاح چندین دفتر انجمن قرآن و عترت در سطح جزیره و برگزاری کارگاه های آموزشی  فرزند پروری بخش دیگری از اقدامات ما در سال ۹۸ به منظور کمک به توسعه آموزه های دینی – مذهبی و تقویت کانون خانواده ها بوده است.
به گفته کمساری، برپایی چندین برنامه شب شعر با حضور شعرای مطرح کشور و راه اندازی سینما سیار در روستاهای جزیره، بخشی از اهداف این اداره کل در راستای معرفی هنر  و ادبیات به مردم می باشد که در سال گذشته به اجرا درآمده است.

*رواج فرهنگ کتابخوانی در سطح جزیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از اهدای دو میلیارد ریال کتاب به کتابخانه های عمومی و ارایه یک هزار عنوان کتاب به نمایشگاه های کتاب در روستاهای کووه ای و لافت در این مدت خبر داد و افزود: این اقدام در راستای توسعه متوازن فرهنگ کتابخوانی بین ساکنان جزیره در شهرها و روستاها صورت گرفته است.
کمساری همچنین با تاکید بر راه اندازی نخستین کتابخانه جوانان کشور در روستای طبل عنوان داشت: برگزاری چندین دوره مسابقات کتابخوانی در مناسبت های مختلف و برپایی کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی در طول سال گذشته بخش دیگری از فعالیت های این اداره کل بوده است.
به گفته وی، برگزاری چندین دوره آزمون جامع و ادواری استانداردهای مهارتی کار و دانش و هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت هم زمان با سراسر کشور بخش دیگری از اقدامات ما در سال گذشته است.
کمساری ادامه داد: کانون هنر قشم نیز با داشتن چندین انجمن هنری فعال در سال گذشته عملکرد خوبی در حوزه برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدرسان و اعضای انجمن داشته که شامل برپایی کارگاه ها، دوره ها و مسابقات مختلف می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از هماهنگی برای سفر ۱۱۵ هنرمند پیشکسوت کشور به جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس در سال ۹۸ خبر داد و اضافه کرد: حضور این پیشکسوتان هنرمند به منظور تقدیر از زحمات آنان برای اعتلای هنر کشور و همچنین به منظور معرفی جاذبه های گردشگری قشم به این قشر هنرمند صورت گرفت.
کمساری در پایان با اشاره به دوران شیوع بیماری فراگیر کروناویروس و تعطیلی تمامی فعالیت های فرهنگی در جزیره هم راستا با تعطیلی تمام فعالیت های فرهنگی کشور گفت: در این مدت نیز این اداره کل با برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات نقاشی کودک و نوجوانان، کتابخوانی و … به افزایش تاب آوری خانواده های قشمی برای حفظ قرنطینه خانگی کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا