آخرین خبرها

افزایش ۱۸۱ درصدی واردات کالا به قشم

سال گذشته ۱۲۵هزار و ۲۲۱ تُن کالا با ارزش ۲۳۶ میلیون و ۷۸۲ هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که در همسنجی با سال قبل، از حیث وزن ۱۸۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۳ درصد رشد داشته‌است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا ،مدیرکل گمرک قشم گفت: برنج ، قطعات منفصله جهت تولید خودرو، چای ، ماشین‌های بسته بندی و لفاف کردن کالا، پارچه، توتون و تنباکو، روغن پایه، سایسر وسایل نقلیه موتوری و اجزا و قطعات تولید موتورهای پیستونی بیشترین کالاهای وارداتی از گمرک قشم به کشور را تشکیل می‌داد.

حسین سعیدی افزود: در این مدت ۷۰۴ فقره اظهارنامه واردات ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ بیش از یکهزار و ۲۶۰ تُن کالا شامل ماهی خشک، نمک صنعتی و گچ بنایی، سیگار، پلی اتیلن ویژه روکش سیم و لوازم خانگی به ارزش ۲ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار از گمرک قشم صادر شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: درآمد گمرک قشم در این مدت به بیش از یکهزار و ۱۸۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۲۹۷ هزار ریال رسید.

ترانزیت ۲ هزار و ۸۳۶ تُن کالا از قشم

مدیر کل گمرک قشم تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲ و ۸۳۶ تُن کالا به ارزش بیش از  ۲۴۰ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار از طریق گمرک قشم صادر شد.

وی افزود: این میزان ترانزیت در همسنجی با سال قبل از نظر وزن ۲۸۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۷۷ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بیشتر این کالاها شامل پوشاک، توتون، تنباکو، لوازم خانگی و ماشین آلات است که به منطقه‎های آزاد کیش و چابهار، منطقه ویژه شهیدرجایی و برخی کشورها ترانزیت شد.

سعیدی گفت: تعداد اظهارنامه‌های ترانزیت صادره را ۳۱۲ فقره اعلام کرد که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۲۲۹ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت بیش از ۸۸ هزار و ۴۷۴ تُن کالا به ارزش ۱۸۲ میلیون و ۲۲۲ هزار دلار به مقصد گمرک قشم صادر شد که نسبت به سال قبل از نظر وزن ۱۰۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۷.۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل گمرک قشم ، برنج، روغن قطعات خودرو، لوازم آرایشی، لوله خط نفت و گاز، قطعات منفصله خودرو، ماشین‌های بسته‌بندی کالا و چای بیشتر این کالاها را تشکیل می‌داد که از مبدا گمرکات شهید رجایی، میرجاوه، و بازرگان به گمرک قشم ترانزیت شد.

وی تعداد اظهارنامه‌های ترانزیت وارده را ۸۳۵ فقره اعلام کرد که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۲ درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۰ درصدی کابوتاژ کالا

مدیرکل گمرک قشم با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های کابوتاژ در سال گذشته افزود: در این مدت ۱۳۱ هزار و ۹۳۴  فقره پروانه کابوتاژ (حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) صادر شد که شامل یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۰۴ تُن کالا بود.

وی ادامه داد: در همین مدت ۱۰۷ تُن کالای ملوانی(کالای همراه ملوان) به ارزش ۱۲۲ هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۷ و ۶۴  درصد کاهش داشت.

به گفته سعیدی بیشتر کالاهای ملوانی شامل برنج، شکر و روغن خوراکی است.

در حال حاضر گمرک قشم با استقرار در اسکله شهید ذاکری، اسکله بهمن، اسکله لافت، اسکله پُهل و فرودگاه قشم به مسافران ورودی و خروجی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

جزیره قشم از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا