آخرین خبرها

آیین‌های بومی قشم، از خلیج فارس تا سان فرانسیسکو

مدیر تولید و برنامه ریزی فیلم «اقیانوس پشت پنجره» گفت: این فیلم توانست در سطح بین المللی علاوه بر شناساندن بازیگران قشمی، جذابیت‌های مکانی و آداب و رسوم جزیره قشم را به مردم آمریکا و جهان معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، مهدی مددکارافزود: این فیلم داستان بچه‌های خلاق جزیره قشم است که تلاش می‌کنند با استفاده از موسیقی سنتی، آیین‌های کهن و رقص‌های محلی، آداب و سنن این جزیره زیبا را به گردشگران خارجی معرفی کنند.

مددکار تصریح کرد: با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کار ساخت فیلم کلید خورد و در تابستان فیلم برداری این فیلم در جزیره قشم انجام شد.

وی ادامه داد: قشم جاذبه‌ها و ظرفیت خاصی برای ساخت فیلم دارد و بسیاری از هنرمندان علاقمند به بهره‌مندی از این خصوصیات هستند.

مدیر تولید فیلم اقیانوس پشت پنجره گفت: علاوه بر بازیگران، فیلمبرداری زیر آب این فیلم را اصغر بشارتی، عکاس و فیلمساز قشمی بر عهده داشت.

وی از همکاری سازمان منطقه آزاد قشم در ۵۶ جلسه فیلمبرداری این فیلم تقدیر کرد و افزود: استفاده از بندر بهمن، لافت، تمامی ژئوسایت های قشم از دره ستاره‌ها گرفته تا جاده‌ها و مکان‌های تاریخی،همراهی معاونت فرهنگی، یکی از مهم ترین دلایل موفقیت ساخت این فیلم بود.

مددکار ادامه داد: این فیلم با بودجه ۱۰ میلیارد ریالی ساخته شد که در برابر سایر فیلم‌های تولیدی، هزینه بسیار پایینی را داشته است.

وی اظهار کرد: آمادگی اکران با حضور عوامل فیلم در قشم وجود دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در فیلم سینمایی اقیانوس پشت پنجره که تابستان گذشته در قشم تولید شده، از ژئوسایت‌ها و منطقه‌های گردشگری و تفریحی جزیره قشم فیلمبرداری شده و کودکان هنرمند جزیره در آن ایفای نقش کرده‌اند.

مرتضی شیخ زاده افزود: با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، عوامل فیلمبرداری امکان دسترسی به تمامی فضاهای گردشگری، تاریخی و تفریحی را برای ساخت این فیلم داشته اند.

وی تصریح کرد: حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جلسات متعدد فیلمبرداری این فیلم، بیانگر درجه اهمیت و حمایت این سازمان از ساخت فیلم با موضوع معرفی قشم در حوزه فرهنگی و گردشگری است.

فیلم سینمایی اقیانوس پشت پنجره ، نام فیلمی درام – اجتماعی در ژانر کودک و نوجوان،  در سال ۱۳۹۷ تولید شد.

این فیلم به تهیه کنندگی سیدجلال چاوشیان و کارگردانی و نویسندگی بابک نبی‌زاده ساخته شده است و مهدی مددکار مدیر تولید و برنامه‌ریزی آن را بر عهده داشت.

۵۷ بازیگر اصلی و فرعی دراین فیلم به ایفای نقش پرداختند که سه نفر از بازیگران از تهران و بقیه از میناب و جزیره قشم انتخاب شده‌اند.

 حدیثه کرمی، محمد آزادی، مهران مظفری، جعفر قاسمی، حسن ذاکری، بهرام کمیجانی، امیر قویدل، یوسف رنجبر، غلام رنجبر و محمد سلیمی از قشم در این فیلم بازی کردند.

این فیلم توانست در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان،جوایز پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان، جایزه اصلی یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر، جایزه‌ بهترین فیلم جلوگاه امید از مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان در امور بین‌الملل، جایزه‌ بهترین فیلم بخش جلوگاه امید از سوی شهردار اصفهان و جایزه بهترین بازیگر از سوی سازمان حمل و نقل شهری اصفهان را کسب کند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا