آخرین خبرها

اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی و قرآنی توسط اوقاف قشم

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم گفت: افزون بر ۴۰۰ برنامه فرهنگی و قرآنی به صورت مجازی در ۶ ماهه اول امسال در قشم اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام روح الله صفری افزود: این برنامه‌ها شامل ترتیل خوانی قرآن، بصیرتف جزء خوانی قرآن، آموزش قرآن و قرائت نماز می‌شود.

وی تصریح کرد: همه برنامه‌ها در امامزاده سید مظفر(ع) قشم اجرا شد و از طریق فضای مجازی و به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار گرفت.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم از امضای تفاهمنامه با اداره زندان قشم خبر داد و گفت: اعزام استاد قرآن برای تربیت قرآنی زندانیان از سوی اداره اوقاف قشم در رشته حفظ و قرائت از مفاد این تفاهمنامه است.

ثبت سه موقوفه در قشم

صفری در ادامه از ثبت تعداد سه موقوفه جدید طی ۶ ماهه ابتدایی امسال در قشم خبر داد و افزود: ارزش یکی از این موقوفات ۶ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: از این موقوفات ۲ موقوفه انتفاعی شامل یک مکتب‌خانه و یک مسجد و دیگری یک واحد منزل مسکونی است که در این اداره به ثبت رسید.

رییس اوقاف و امور خیریه قشم افزود: درآمد موقوفات قشم در ۶ ماهه اول امسال یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال است که به علت بخشودگی اجاره بهای ۴۳ مستاجر به علت شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

وی در پایان گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نیز در این مدت برای طرح شمیم حسنی اختصاص یافت که در این طرح، بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

۶۲۴ رقبه، ۵۰۴ موقوفه متصرفی و ۱۸ موقوفه غیر متصرفی در شهرستان قشم به ثبت رسیده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا