آخرین خبرهااجتماعیاخبار مهمگزارش رئیس آموزش و پرورش قشم:

مدارس قشم از شنبه بازگشایی می شود/زوج و فرد شدن مدارس متراکم

رئیس آموزش و پرورش قشم گفت: تمامی مدارس قشم در کلیه مقاطع از روز شنبه ۱۵ شهریورماه بازگشایی خواهند شد و مدارسی که امکان رعایت پروتکل ها را ندارند، زوج و فرد می شوند.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایسنا، بهرام پوراشرف بیان کرد: برخی از مدارس که جمعیت بیشتری دارند و یا جمعیت مدارس نسبت به فضای آنها متناسب نیست، با تصمیم شورای مدرسه به صورت گروه بندی زوج و فرد برگزار خواهند شد.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، بیش از ۲۷ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از دولتی و غیردولتی به ادامه تحصیل مشغول خواهند بود، اضافه کرد: هم اکنون ۲۲۰ مدرسه داریم و امیدواریم با اقدامات و برنامه های بهداشتی و همچنین برنامه های غیرحضوری ایجاد شده، بتوانیم خلاهای احتمالی آموزشی را به حداقل برسانیم.
رئیس آموزش و پرورش قشم، در پاسخ به اینکه وضعیت تراکم دانش آموزان در کلاس های درس را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: با توجه به زیاد بودن تعداد دانش آموزان، به نظر می رسد در بیشتر مدارس، شوراها به این نتیجه برسند که مدارس زوج و فرد برگزار شود اما چراغ آموزش را خاموش نمی کنیم و جریان آموزش را ادامه می دهیم.
وی همچنین از خانواده دانش آموزان خواست تا به فرزندان خود نکات لازم برای رعایت بهداشت عمومی را گوشزد کرده و ماسک و لوازم بهداشتی را در اختیار آنان قرار داده و از سلامت فرزندان خود با مراجعه به مراکز درمانی محل سکونت خود اطمینان حاصل کنند.
پوراشرف همچنین از گندزدایی و ضدعفونی مدارس قشم برای سال تحصیلی جدید گفت و افزود: امیدواریم با کمک همه مسئولان شهری، مدیران مدارس، اولیا و مربیان و دانش آموزان، محیطی امن و کم خطر برای دانش آموزان ایجاد کنیم.
وی از کاهش ساعت کاری مدارس به ۳۵ دقیقه خبر داد و افزود: تعداد زنگ های مدارس نیز با توجه به کاهش ساعات مدارس بر عهده شوراها قرار داده شده تا سلامت دانش آموزان به مخاطره نیفتد.
رئیس آموزش و پرورش قشم تاکید کرد: مدیران، ناظران و تمامی دست اندرکاران آموزش و پرورش در تلاشند با رعایت پارامترهای بهداشتی، نه سلامت دانش آموزی به خطر بیفتد و نه دانش آموزی از تحصیل عقب بیفتد و در این راه پروتکل های سختگیرانه ای را ه اجرا در خواهیم آورد.
وی همچنین در خصوص پوشش دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: هنوز هیچگونه دستورالعملی برای پوشش دانش آموزان دریافت نکرده ایم؛ اما فعلا دانش آموزان می توانند از پوشش سال گذشته خود استفاده کرده و یا با لباس رسمی و اداری در مدارس حاضر شوند.
پوراشرف خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی شدن شیوع کرونا در جهان، تحصیل را ادامه خواهیم داد؛ اما در صورت اعلام ستاد مبارزه با کرونا، هر جا نیاز باشد مدارس تعطیل خواهد شد تا سلامت دانش آموزان به خطر نیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا