سلامت

امدادگران هلال احمر قشم به کمک ۲۹۰ مسافر دچار دریازدگی شتافتند

رییس جمعیت هلال احمر قشم اعلام کرد: امدادگران و نجاتگران پایگاه ساحلی شهید ذاکری این جزیره در چهار ماهه نخست امسال به کمک ۲۹۰ نفر از مسافران و گردشگران دچار دریازدگی، هنگام ورود به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس شتافتند و به آنان امدادرسانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، احمدنور سرودی اظهار داشت: در مدت یادشده امدادگران مستقر در این پایگاه ساحلی پس از ارایه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه در زمینه دریا زدگی، گرمازدگی، بر افروختگی، سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ و نظایر آن به این تعداد گردشگر و مسافر مراجعه کننده به این پست امدادی، ۱۰ نفر از آنان را با قید فوریت های امدادرسانی برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی این جزیره منتقل کردند.

وی ادامه داد: تامین امنیت فکری مسافران و گردشگران برای سهولت دسترسی به خدمات امداد و نجات، برقراری ایمنی در سواحل دریا، ایجاد انگیزه و آمادگی‌ های لازم در عوامل امدادی برای مقابله با حوادث، کاهش تلفات و صدمات ناشی از نبود نیروهای امدادی در لحظه‌ های اولیه حادثه از مهم ترین اهداف فعالیت پست های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر در سرزمین آب و آفتاب است.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: امدادگران و نجاتگران این جمعیت به صورت شبانه روز آماده ارایه خدمت به جزیره نشینان، مسافران و گردشگران ورودی به جزیره قشم نگین خلیج فارس هستند و با تمام قوای خود در جهت سلامتی و امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی و هموطنان درخواست کننده کمک اضطراری قدم بر می‌ دارند.

سرودی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵ نفر امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در این شهرستان مرزی مشغول به خدمت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۱۵ نفر فعالیت دارند.

وی اعلام کرد: ۲ پایگاه امداد و نجات ثابت جمعیت هلال احمر در سطح این جزیره فعال است که پایگاه امداد و نجات جاده ای این جمعیت در محور درگهان به لافت و پایگاه امداد و نجات ساحلی آن در بندر مسافربری شهید ذاکری این جزیره آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا