آخرین خبرها وزیر ارتباطات:

اینترنت ۵G به زودی به قشم و بندرعباس می‌آید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اینترنت ۵G به قشم و بندرعباس می‌آید گفت: تا پایان خردادماه سال آینده، ۱۰۰ درصد روستاهای هرمزگان از ارتباطات اینترنتی بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از تسنیم، محمدجوادآذری جهرمی وزیر ارتباطات در این آیین بهره برداری از پروژه های ارتباطی روستایی با بیان اینکه تا پیش از اجرای طرح توسعه اینترنت در هرمزگان، تنها 60 درصد روستاهای بالای 20خانوار به اینترنت و شبکه ملی متصل بودند، اظهار داشت: بر این اساس 306 روستا در استان هدف‌گذاری شد و پس از شش ماه کار فشرده، 281 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تا پایان سال جاری ارتباطات 25 روستای باقی مانده نیز برقرار می‌شود.

وی افزود: با اتصال این تعداد روستا به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، شاخص استان به 82 درصد ارتقا پیدا کرد و خوشبختانه منطقه بشاگرد با لحاظ پروژه‌های بهره برداری شده امروز، از حیث بهره مندی از اینترنت و ارتباطات روستایی نه تنها محروم شناخته نمی‌شود بلکه بالاتر از میانگین نرخ بهره مندی از اینترنت در کشور قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا قبل از اجرای این طرح، تنها پنج درصد روستاهای بشاگرد به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی داشتند و اکنون 85 درصد روستاهای این شهرستان از ارتباطات پایدار برخوردار هستند و مجموع پروژه‌های ارتباطی روستایی بهره برداری شده با اعتبار بیش از 186میلیارد تومان اجرایی شده است.

آذری جهرمی همچنین در مراسم امروز از دو خبر خوش عیدانه برای مردم هرمزگان رونمایی کرد و گفت: همزمان با بهره برداری از پروژه‌های ارتباطی روستایی در هرمزگان،  توسعه شبکه نسل پنجم ارتباطات دیروز از کیش آغاز شد و قطار توسعه 5G به‌زودی به قشم و بندرعباس می‌رسد.

وزیر ارتباطات افزود: برنده مناقصه احداث فیبر دریایی جزایر سه گانه( ابوموسی – تنب بزرگ – تنب کوچک) نیز مشخص شده و با تأمین اعتبار 140 میلیارد تومان، عملیات اجرایی احداث مسیرهای فیبرنوری دریایی در فروردین ماه آغاز می‌شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه با مجموعه پروژه‌هایی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت، 136 هزار نفر از مردم هرمزگان در اتصال به اینترنت و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات توانمند شدند، گفت: تا پایان خرداد ماه میزان بهره مندی روستاهای هرمزگان از ارتباطات اینترنتی به 100درصد خواهد رسید.

وزیر ارتباطات همچنین با قدردانی از استاندار هرمزگان، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباط برای ارتقا شاخص دسترسی روستاها به دو استان سیستان و بلوچستان برنامه ویژه‌ای را تدوین کرد که عمده هماهنگی‌هایی که باید توسط وزارتخانه با استان‌ها صورت می‌گرفت در استان سیستان و بلوچستان انجام شد و بواسطه پیگیری و حمایت‌های دکتر همتی استاندار هرمزگان، مجموعه وزارتخانه کمترین سهم را در هماهنگی‌های مربوط به راه اندازی اینترنت در هرمزگان داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا