آخرین خبرها

۵۶۰ مددجوی کمیته امداد قشم مهارت شغلی آموختند

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) قشم گفت: از ابتدای امسال ۵۶۰ مددجوی شهرستان از دوره‌های آموزش مهارت کسب و کار، پایدار سازی و توسعه مشاغل بهره‌مند شدند.

غلامرضا غلامی در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد، ۱۳۰ تَن در آموزش‌های مقدماتی، ۳۳۰ تَن در دوره پایدار سازی و توسعه مشاغل و یکصد تَن در دوره‌های مهارت کسب و کار شرکت کردند.

وی ادامه داد: ۴۴۶ نفر از این آموزش دیدگان از مددجویان شهری و بقیه از افراد زیر پوشش روستایی کمیته امداد شهرستان قشم هستند.

رییس کمیته امداد قشم از اعتبار ۱.۸ میلیارد ریالی برای آموزش مددجویان خبر داد و تصریح کرد: بازاریابی، ملوانی، علوم کامپیوتر، خیاطی، آرایشگری و تعمیرات لوازم سرد کننده از جمله دوره‌های آموزشی مهارت اشتغال است.

وی اظهار کرد: پس از پایان دوره و در صورت دریافت مدرک مهارتی، تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی کمیته امداد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

غلامی افزود: همچنین با کاریابی از سوی موسسات و شرکت‌ها، زمینه اشتغال و درآمد پایدار برای شرکت‌کنندگان این دوره‌های آموزشی مهیا می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیون ریال برای مشاغل خانگی و تا ۸۰۰ میلیون ریال برای فعالیت‌های صنفی و دارای پروانه فعالیت، تسهیلات اشتغال با نرخ ۴ درصد به مددجویان پرداخت می‌شود.

غلامی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمند سازی خانواده‌ها، در کنار مهارت‌آموزی برای خانواده‌های مستعد اشتغال، استعداد سنجی، نظارت بر طرح‌های اشتغال، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را انجام می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا