اجتماعی

تقدیر از مدیرعامل آب و برق قشم به عنوان «حامی منتخب ملی هلال احمر ایران»

در همایش سراسری روز جهانی داوطلبان توسعه اقتصادی و اجتماعی، «شهرام داوری»مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم به عنوان مبتکر طرح مشارکت داوطلبانه «خیرآب» از سوی جمعیت هلال احمر ایران، مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، همایش سراسری گرامیداشت روز جهانی داوطلبان توسعه اقتصادی و اجتماعی با حضور رییس جمعیت هلال احمر ایران، معاون دفتر فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، جمعی از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس، و همچنین نمایندگانی از جامعه داوطلبان و اعضای شعب جمعیت هلال احمر ۳۱ استان کشور، در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.
در این همایش از شهرام داوری، مبتکر طرح مشارکت داوطلبانه و مسئولیت اجتماعی «خیرآب» (خیرات آب در روستاهای محروم جزیره قشم برای کاهش تنش آبی در سال بحرانی ۱۴۰۲) به عنوان یکی از ۸ مدیر و صاحب بنگاه اقتصادی حامی منتخب ملی مشارکت کننده در پروژه ملی «نذر خدمت هلال احمر» به عنوان برگزیدگان حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی، با اهدای تندیس ویژه و نشان داوطلبی هلال احمر تقدیر شد.

طرح مشارکت داوطلبانه «خیرآب» با ابتکار واحد تحقیق و توسعه شرکت آب، برق و تاسیسات قشم و همچنین مدیریت مسئولیت های اجتماعی فولاد کاوه جنوب کیش به عنوان طرح نیکوکارانه و بشردوستانه جهت یاری رسانی به خانواده های نیازمند سه روستای فوق بحرانی قشم، در پاییز سال جاری طی کمتر از ۶۰ روز عملیاتی شد.

با اجرایی شدن پروژه «خیرآب» که مفهوم اختصاری طرح داوطلبی «خیرات آب در روستاهای درگیر تنش آبی» است، بیش از ۲۰۵ خانوار ساکن سه روستای «عایشه آباد»، «کنار سیاه» و «باغ بالا» با جمعیت مجموع بیش از یکهزار نفر در منطقه بحرانی غرب جزیره قشم که گرفتار بحران تنش آبی هستند، تحت پوشش چتر امیدآفرین این پروژه قرار گرفتند.

در همایش سراسری گرامیداشت روز جهانی داوطلبان توسعه اقتصادی و اجتماعی، مراحل اجرای طرح مشارکت داوطلبانه «خیرآب» در قالب یک مستند کوتاه ۲۷۲ ثانیه ای با روایت فرهاد قائمیان، سفیر صلح جمعیت هلال احمر ایران به نمایش درآمد.

در این مستند جذاب و دیدنی، ابعاد مختلفی از سفر داوطلبانه این چهره مطرح سینما و تلویزیون به روستاهای هدف طرح «خیرآب» در منطقه بحرانی غرب جزیره قشم، به تصویر کشیده شده تا الگویی موفق از همدلی و مشارکت داوطلبانه برای حل خلاقانه چالش «تنش آبی» در کشور ایران معرفی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا