اجتماعی

۳۰ داوطلب هلال احمر قشم در طرح شهید سلیمانی حضور دارند/۲۱ خانه هلال احمر در قشم افتتاح شد

رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۱ خانه هلال احمر روستایی در قشم افتتاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم احمدنور سرودی افزود: همچنین در این مدت ۳۳۰ تَن در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آموزش‌های همگانی شامل کمک‌های اولیه، مخاطرات و پایه داوطلبی را در این خانه‌ها آموزش دیدند.

وی خانه‌های هلال احمر روستایی را پل ارتباطی جمعیت هلال احمر و روستاها دانست و تصریح کرد: این خانه‌ها زمینه را برای مشارکت فعال مردم روستا در زمینه‌های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

رییس هلال احمر قشم ادامه داد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان روستایی، آموزش همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، ایجاد کارگروه توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیران روستا و محلات از فعالیت‌های خانه هلال روستایی به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: خانه‌های هلال در راستای تحقق شعار «هر خانواده، یک امدادگر » و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر مخاطرات طبیعی راه‌اندازی شده که می‌تواند در بخش‌های مدیریت بحران نقش مهمی را ایفا کند.

سرودی از برگزاری دوره‌های آموزشی در پایگاه ساحلی و جاده‌ای شهدای قشم خبرداد و افزود: پارسال تعداد  ۲۷ تَن در دوره تخصصی امداد و نجات، ۲۰ تَن در دوره پیش بیمارستانی، ۲۵ تَن در دوره اسکان اضطراری و ۱۸ تَن نیز در دوره حوادث جاده‌ای شرکت کردند.

۸۰۰ مسافر ورودی به فرودگاه قشم غربالگری کرونا شدند

رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: از ابتدای اجرای طرح غربالگری مسافران برون مرزی در مجموع ۸۰۰ مسافر در فرودگاه بین المللی قشم مورد غربالگری بیماری کرونا قرار گرفتند.

سرودی افزود: ۱۱ امدادگر جمعیت هلال احمر قشم به صورت داوطلبانه در فرودگاه بین المللی قشم حاضر شدند و به ارایه خدمت پرداختند.

۳۰ داوطلب هلال احمر قشم در طرح شهید سلیمانی حضور دارند

رییس هلال احمر قشم گفت: ۳۰ داوطلب هلال احمر این شهرستان در قالب ۱۵ تیم در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی حضور فعال دارند.

وی افزود: با هدف پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا، در کمیته نظارت طرح ناظران سلامت، این داوطلبان تاکنون به ۹۴۰ خانواده خدمات ارایه کردند.

سرودی تصریح کرد: این خدمات به صورت مشترک با همکاری شبکه بهداشت، بسیج  و اصناف منطقه آزاد با هدف حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها، قطع زنجیره ویروس کرونا، کنترل و نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در حال اجرا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا