اقتصادی

بازدید مشاور رییس جمهور و استاندار هرمزگان از غرفه منطقه آزاد قشم در اکسپو ۲۰۲۳ ایران

در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ۲۰۲۳ ایران، حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مهدی دوستی استاندار هرمزگان، از غرفه منطقه آزاد قشم بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، این دو مسئول کشوری و استانی ضمن آشنایی با توانایی و ظرفیت های تولیدی و صادراتی قشم، اقدامات انجام شده در جزیره در راستای افزایش صادرات را چشمگیر و مطلوب برشمردند.
لازم به ذکر است، ۵۰ بسته آماده سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۷۰ هزار میلیارد ریال برای ارائه به فعالان اقتصادی علاقه‌مند به حضور در قشم آماده شده و در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان عرضه خواهد شد.
این 50 بسته در بازدید عبدالملکی و دوستی به عنوان یکی از اقدامات مثبت در راستای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و زیرساختی، مورد بررسی قرار گرفت.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ، در خصوص برنامه بخش نمایشگاهی مناطق آزاد در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ گفت: با توجه به اینکه قیمت و کیفیت محصولات در مناطق آزاد ایران با مشابه این محصولات در کشور‌های پیشرفته جهان قابل رقابت است، یکی از مهمترین اهداف حضور مناطق آزاد در این نمایشگاه معرفی فرصت‌های صادراتی است.
حجت الله عبدالملکی ادامه داد: همچنین در مدت برگزاری این نمایشگاه برای سرمایه گذاران علاقمند به مناطق آزاد برنامه‌های متنوع و نشست‌های تخصصی در جهت معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: ما این قول را به سرمایه‌گذاران مناطق آزاد تجاری خواهیم داد که با حضور خود در این مناطق امکان سرمایه‌گذاری در پروژ‌های سودآوری را خواهند داشت و همچنین فرآیند صدور مجوزات فعالیت اقتصادی در منطقه تسهیل خواهد شد.
گفتنی است، منطقه آزاد قشم در غرفه شماره ۷ سالن ۳۸A پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، پذیرای حضور سرمایه‌گذاران و بازدیدکنندگان علاقه‌مند است.
شرکت های ویسمن فراورش قشم ( تولید محصولات پلیمری )، تبسم ساحل قشم (ماهی تزیینی)، پیرامون سیستم قشم (ساخت آنالایزر مورد استفاده در صنعت نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی)، پارس بهین پالایش (تولید قیر)، هلدینگ آریاشیک تجارت و شرکت بین المللی کارن زیما و صداقت قشم نیز از جمله مهمترین شرکت هایی هستند که از منطقه آزاد قشم در این نمایشگاه حضور یافته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا