اجتماعی

برنامه های هفته بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش قشم اعلام شد

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم برنامه های هفته بسیج دانش آموزی این اداره در مدارس سرتاسر بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، حسین رنجبر گلشواری روز یکشنبه با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، شهدای دانش آموز و شهید محمد حسین فهمیده گفت: به همین مناسبت برنامه هایی در سطح مدارس سرتاسر این جزیره با حضور دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می شود.

وی برگزاری مراسم صبحگاه با دعوت از خانواده معظم شهدا و ذکر خاطره و قرائت وصیت نامه شهید و آذین بندی و فضاسازی مدارس با پرچم، پلاکارد، پوستر و تصاویر شهدای دانش آموز را از مهمترین برنامه های پیش بینی شده این هفته بر شمرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم شرکت در مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهدا و امام جمعه شهرستان، حضور دانش آموزان بسیجی با لباس مصوب بسیجی در مدرسه، تقدیر و اعطای لوح تقدیر به خانواده معظم دانش آموزان شهید و برگزاری گفتمان های تبیینی، بصیرتی، سیاسی و جلسات پرسش و پاسخ و پرسمان های دانش آموزی را از دیگر این برنامه های این هفته عنوان کرد.

رنجبر تلاش در جهت جمع آوری و انتشار آثار شهدای دانش آموز، نصب و پرده برداری از گنجینه آثار شهدا و بسیج دانش آموزی مدرسه، ثبت نام از دانش آموزان داوطلب جدید عضویت در بسیج و ساماندهی اعضای قدیم و سازماندهی اعضای جدید بسیج مدرسه را از دیگر برنامه های این هفته بر شمرد.

وی توضیح داد: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، برپایی غرفه های استکبار ستیزی با محوریت دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی، تولید محتوا در فضای مجازی و پویش دنیای بدون اسرائیل، تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی و حضور دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی سیزده آبان از دیگر برنامه های شاخص این هفته است.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران هشتم آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده نوجوان بسیجی ۱۳ ساله که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

هفته بسیج دانش آموزی امسال با شعار «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» در سراسر کشور برگزار می شود.

سه رویکرد در هفته بسیج دانش آموزی امسال مد نظر است که شامل “امید آفرینی، نشاط آفرینی و تبیین هویت ملی است و با سه درون مایه “استکبارستیزی شناخت آمریکا و جنایت آمریکا در ایران و جهان، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از کودکان غزه و سومی جهاد تبیین اجرا خواهد شد.

هشتم تا ۱۴ آبان‌ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا