اجتماعیایران به مناسبت روز جهانی ایدز برگزار می شود؛

همایش های آموزشی و کارناوال اطلاع رسانی HIV در جزیره قشم

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از برگزاری دو همایش آموزشی و کارناوال اطلاع رسانی HIV در سطح جزیره قشم به مناسبت روز جهانی ایدز به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، حمیدرضا بهزادی در جمع اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر، بیان داشت: جامعه هدف در این همایش های آموزشی عموم مردم، به ویژه دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه و دانشجویان می باشند تا با فرهنگ سازی برای این نسل از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

وی با اشاره شعار امسال در روز جهانی ایدز ادامه داد: اتوبوس های سیار با شعار “برای اطلاع از سلامتی خود، من هم آزمایش ایدز می دهم” برای تشخیص طبی تست HIV در سطح جزیره به مدت یک هفته خدمات خود را ارائه می دهند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، بر اساس آمار کشوری سرانه ابتلا به این بیماری امسال با روند رو به رشد  ۱٫۳ فرد به ازای ۱۰۰۰ تَن محاسبه شده است و با توجه به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری جزیره، پیش بینی می شود ۲۰۰ فرد مبتلا به HIV در قشم وجود داشته باشد.

وی استفاده از سوزن یا سرنگ مشترک با یک فرد آلوده به ویروس ایدز نخستین علت انتقال این ویروس دانست و گفت: تماس جنسی محافظت نشده با فرد آلوده به ایدز در رتبه دوم و  انتقال ویروس از مادر به فرزند در حین بارداری نیز در جایگاه بعدی قرار می گیرد.

بهزادی از جایگاه نخست قشم در پیاده سازی ۱۰۰ درصدی طرح PMTCT در کشور خبر داد و افزود: طرح پیشگیری از انتقال ویروس HIV از مادر به کودک، در این جزیره به صورت کامل اجرا شده و ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با تاکید بر مراحل درمانی کاملا رایگان HIV تصریح کرد: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در محل کلینیک تخصصی بیمارستان قدیم قشم اماده ارائه خدمات مشاوره ای، انجام آزمایش، درمان و ادامه مراحل آن تا پایان عمر به صورت کاملا رایگان و محرمانه می باشد.

بهزادی در پایان از تمامی مسئولین، معتمدین، ائمه جمعه و اصحاب رسانه خواست تا در فرهنگ سازی برای پیشگیری و از بین بردن این بیماری همکاری نمایند.

مرکز مشاوره بیماری های رفتاری قشم به شماره تماس ۰۷۶۳۵۲۲۰۳۵۴ آماده پاسخگویی به سوالات و مشاوره به تمامی قشموندان می باشد.

شایان ذکر است، از سال ۱۹۸۸ اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا