آخرین خبرهااجتماعی

هفته مبارزه با مواد مخدر با مشارکت سمن ها در جزیره قشم برگزار شد

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم از برگزاری برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر با محوریت و مشارکت گروه های مردم نهاد در این شهرستان، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، اسماعیل کیانی با تاکید بر نقش ارزنده گروه های مردم نهاد در حوزه اعتیاد و مواد مخدر افزود: سمن های همراز درگهان، اندیشه خلیج فارس و راهیان سعادت قشم سه سمن فعال در حوزه آموزش، پیشگیری و درمان اعتیاد هستند که در هفته مبارزه با مواد مخدربه برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد پرداختند.

وی از سازمان‌های مردم نهاد به عنوان رکنی اساسی در حوزه‌های مختلف اجتماعی به‌ویژه در آموزش، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر یاد کرد و گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى کانون خانواده محسوب شده و سمن های پیشگیری از اعتیاد با ارتباط مستقیم با خانواده ها و نهادهای فرهنگی می توانند، ابزارهای بسیار قدرتمندی در امر مبارزه با مواد مخدر و بهبود یافتگی معتادان باشند.

۲۴۰دانش آموزقشمی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم از مشارکت ۲۴۰ دانش آموز قشمی در طرح ماد خبر داد و عنوان کرد: “طرح ماد” با همکاری اداره بهزیستی و آموزش و پرورش شهرستان قشم در چهار مدرسه متوسطه اول با هدف ارتقا توانمندی دانش آموزان در مواجه با رفتارهای پرخطردر سال گذشته به اجرا درآمد.

کیانی ادامه داد: شعار امسال روز جهانی مبارزه  با مواد مخدر، «ابتدا گوش بسپار»  است و ثابت می‌کند که گوش سپردن به کودکان و نوجوانان اولین گام برای کمک به آنها جهت رشد سالم و امنیت آنها در برابر همه انواع مواد مخدر و تاثیرات منفی آن است.

کیانی بر لزوم آسیب‌شناسی دلایل اعتیاد به مواد مخدر تأکید و اظهار کرد: افزایش آگاهی نوجوانان در مورد آسیب های اجتماعی ناشی از آلودگی به مواد مخدر می‌تواند در مبارزه با این آسیب اجتماعی گامی موثری  باشد.

وی همچنین از برگزاری طرحی به نام “مصون سازی مهدهای کودک”  و آموزش ۷۲۰ کودک در مهدهای شهرستان قشم خبر داد و گفت: در مبحث پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر آموزش ها باید از پایه شروع شود تا شاهد جامعه ای عاری از اعتیاد در آینده باشیم.

به گفته رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم در سال گذشته ۶۱ مربی در دوره های آموزشی شیوه های پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدرشرکت کرده اند و با نظارت سمن های فعال قشم به ارائه خدمات می پردازند.

اعتیاد یکی از عوامل اصلی طلاق

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم اعتیاد را یکی از عوامل اصلی طلاق دانست و افزود: بیشترین آسیب جامعه که به پاشیده شدن خانواده‌ها و طلاق منجر می‌شود از طریق اعتیاد به مواد مخدر است.

به گفته کیانی دلیل اصلی ۳۲ درصد از پرونده های مشاوره ای منجر به طلاق که سال گذشته به بهزیستی قشم مراجعه کرده اند، اعتیاد بوده است.

وی با اشاره به آمار مراجعه کنندگان به مرکز مداخله حضوری اداره بهزیستی شهرستان قشم گفت: ۴۰ درصد این افراد نیز به دلیل مشکل اعتیاد در خانواده به مشاورین ما مراجعه کرده اند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم مقوله اعتیاد را اولین آیتم مورد توجه در بحث آسیب های اجتماعی معرفی کرد و ادامه داد: مبارزه با مواد مخدریک وظیفه اجتماعی است و باید تلاش کرد تا پیشگیری از اعتیاد در تمام طول سال و در میان همه افراد جامعه نهادینه شود.

گفتنی است،  ۲۶ ژوئن برابر با ۵ تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است. این روز هر ساله به عنوان فرصتی برای ایجاد آگاهی در مورد خطرات سوء استفاده از مواد مخدر و قاچاق غیر قانونی و همچنین ارائه مواد آموزشی برای معلمان، کارکنان دولت و عموم مردم جهت گسترش این آگاهی‌ها گرامی داشته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا