آخرین خبرهااجتماعیاقتصادیایران

قشم آماده مقابله با موج جدید هجوم ملخ ها

مدیر جهاد کشاورزی قشم از آمادگی این جزیره در مقابله با موج جدید هجوم ملخ ها به استان ها ی جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، مالک یزدان پناه در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که روز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه با موضوع  در مبارزه با  ملخ ها در سالن اجتماعات فرمانداری قشم برگزار شد، بیان داشت: جزیره قشم یکی از نقاط حساس برای حمله ملخ ها است که به واسطه انجام به موقع و پیگیر عملیات ردیابی، کنترل و مبازره در دوره قبلی وضعیت مطلوبی داشت.

وی با اشاره به همکاری خوب مدیریت شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم و سایر ارگان ها و نهادهای زیربط افزود: در ۱۸ هزار و ۹۴۰هکتار از زمین های جزیره عملیات ردیابی و در ۶۴۰ هکتار نیز عملیات مبارزه صورت گرفته و تا کنون ادامه دارد.

یزدان پناه ادامه داد: از ابتدای طرح تا کنون از سهمیه ۳۲۰ لیتری سم دلتامترین،  ۲۵۰ لیتر سم در ۱۰ نقطه شامل روستاهای گَوَرزین، تُنبان، دیرستان، زیرانگ، دِفاری، زینبی، کووه ای و جزیره لارک مورد مصرف قرار گرفته است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قشم، موج جدید حمله ملخ ها نسبت به موج قبلی سنگین تر است و برای مقابله با این بحران نیاز به همکاری همه مسولین و همراهی مردم جزیره است.

یادآور می شود، مردم جزیره می توانند به محض مشاهده دستجات ملخ مراتب را با شماره های ۰۷۶۳۵۳۳۴۳۵۴ – ۰۹۱۷۲۸۵۴۵۰۴ و یا سامانه ۳۳۱۵ اطلاع داده و اداره جهاد کشاورزی قشم را در این مبارزه همراهی کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا