هواشناسی

گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا برای هرمزگان پیش بینی شد

رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، از امروز (چهارشنبه) در برخی نقاط شرقی استان هرمزگان و به تدریج برای فردا (پنجشنبه) در مناطق مرکزی این استان گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.    

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم،محمد کاملی دیرستانی با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمائی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری در مناطق شرقی استان افزایش سرعت باد با احتمال گرد و خاک و در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز(چهارشنبه) ضمن مساعد بودن شرایط رفت و آمدهای دریایی در جزایر غربی، دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش بادهای جنوب شرقی کمی مواج خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: شدت بادهای جنوب شرقی صبح روز جمعه (۱۶ تیرماه) در مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان قابل ملاحظه و به نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید و سبب اختلال در رفت و آمدهای صبحگاهی خواهد شد، این شرایط دریایی تا روزهای ابتدایی هفته آینده در ساعت های صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت های بعدازظهر با توجه به رشد ابر در ارتفاعات وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات شمالی و شرقی استان هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: از لحاظ دمایی برای فردا (پنجشنبه ۱۵ تیرماه) افزایش محسوس دما در مناطق شرقی استان هرمزگان مورد انتظار است.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۸۸ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا