آخرین خبرهااقتصادی

عملکرد مثبت صنعت در جزیره قشم / روند پیشرفت قشم با دستان صنعتگران رقم می خورد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از رشد بیش از ۴۰ درصدی تولید و صادرات در این منطقه آزاد طی سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، جهانگیر مجیدی در همایش روز ملی صنعت و معدن  اظهار داشت: رقم صادرات در جزیره قشم به سایر کشورها در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ با نرخ رشد ۶۹ درصد همراه بوده، همچنین صادرات فراساحلی در این منطقه نیز به نرخ رشدی معادل ۶۹ درصد دست یافته است.

وی افزود: در سال ۹۶ و با افزایش شرکت های صنعتی جدید، توانستیم  رشد ۹ درصدی در صادرات تولیدات صنایع جزیره به سرزمین اصلی را شاهد باشیم.

مجیدی با تاکید بر عملکرد مثبت منطقه آزاد قشم در قبال وظایف محوله از سوی دولت اذعان داشت: تراز تجاری قشم در سال ۹۶ به رقم مازادی معادل ۲۶ میلیون و ۳۲۷ هزار دلار رسید و این  در حالی است که در سال ۹۴ با کسری تجاری معادل ۱۰ میلیون و ۸۶۹ هزار دلار رو به رو بودیم.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، دستیابی به مازاد تجاری  موید موفقیت این منطقه آزاد در محقق سازی اهداف ایجاد مناطق آزاد در کشورمی باشد.

وی تعداد واحدهای فعال در منطقه آزاد قشم را ۲۰۵ واحد معرفی کرد و گفت: در حال حاضر صنعتگران جزیره در حوزه های مختلفی چون نفت و گاز، پتروشیمی، شیلات، صنایع چوبی و ساختمانی، دخانیات، زیورآلات، پوشاک، بسته بندی مواد غذایی و … در حال فعالیت هستند.

مجیدی پیشرفت منطقه آزاد قشم را مدیون کمک صنعتگران و جوانان ایده پرداز دانست و ادامه داد: امید است با زنجیره ارزش، استفاده از صنایع نو و فناوری های روز بتوانیم وارد رقابت در عرصه صادرات دنیا شویم.

در همایش روز ملی صنعت و معدن که با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، شهردار شهرستان قشم و صنعتگران برجسته جزیره در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، از ۶ مدیر فعال منطقه آزاد قشم در حوزه صنعت و معدن و ۱۳ شرکت برتر تجلیل به عمل آمد.

پایگاه خبری ساحل قشم، دهم تیر ماه، روز صنعت و معدن را به همه کارآفرینان و صنعتگران کشور تبریک می گوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا