اجتماعیاقتصادیایرانسیاسی

سفیر آفریقای جنوبی: در کنار ایران هستیم

سفیر آفریقای جنوبی گفت: علیرغم اینکه از مکانیزم های کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران برخوردار نیستیم اما در کنار این کشور هستیم و از ایران حمایت می کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم،  خاملائو ویکا مازوی Khumlao vika mazwi سفیر آفریقای جنوبی در ایران در جلسه معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم در سالن مرکز بین المللی رشد، اعلام کرد: ارتباط با ایران را دوست داریم و همکاری با کشورهایی نظیر ایران را بدون شرط انجام می دهیم.
وی ادامه داد: ایران روابط بسیار خوبی با کشورهای آفریقایی دارد و چندین شرکت معتبر آفریقای جنوبی در ایران فعالیت های اقتصادی دارند و امیدواریم روابط کشورمان با ایران بیشتر شود.

رایزن اقتصادی روسیه هم در این جلسه با تاکید بر روابط بسیار حسنه دو کشور ایران و روسیه، اظهار امیدواری کرد که شرکت های روسی علاقمند سرمایه گذاری در ایران بیشتر از گذشته در طرح های صنعتی و اقتصادی این کشور ورود پیدا کنند.
رایزن اقتصادی ویتنام هم با اشاره به فعالیت چند شرکت ویتنامی در طرح های صنعتی ایران، گفت: امیدوارم با شناختی که از جمهوری اسلامی ایران و جزیره قشم پیدا کرده ام شاهد افزایش سرمایه گذاری فعالان اقتصادی کشورم در ایران به ویژه در قشم باشم.
شایان ذکر است؛ در این جلسه که به ریاست حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور معاونان این مجموعه در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، علاوه بر سفیر کشورمان در قطر و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس و قشم، سفرای کشورهای آفریقای جنوبی، قزاقستان و افغانستان و همچنین رایزن اقتصادی کشورهای اتریش، روسیه و ویتنام هم حضور داشتند.
تهیه و تنظیم : محمد خان احمدلو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا