اجتماعیاقتصادیایران معرفی پروژه های پایلوت موفق جایکا در قشم؛

اَگریتوریسم، یکی از مردمی‌ترین اشکال گردشگری است

مدیر پروژه جایکا(آژانس همکار های بین المللی ژاپن) در سازمان منطقه آزاد قشم، مزرعه اَگریتوریسم سپهر سلخ را به عنوان نخستین پروژه گردشگری روستایی در قشم معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم، سعید بنی عامریان در بازدید از طرح پایلوت مزرعه اَگریتوریسم سپهر سلخ اظهار داشت: اَگریتوریسم، یکی از مردمی‌ترین اشکال گردشگری بوده و محرک اقتصادی و عامل افزایش درآمد کشاورز و جامعه محلی است.

وی ادامه داد: این پروژه در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۲٫۳ هکتار توسط شرکت تعاونی سپهر سلخ به عنوان یکی از پروژه های پایلوت جایکا آغاز به کار کرد.

مدیر پروژه جایکا(آژانس همکار های بین المللی ژاپن) در سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهداف اجرایی این طرح افزود: حذف درخت کهور پاکستانی، کاشت درختان و گیاهان جایگزین مناسب با اقلیم جزیره و درنهایت توسعه مزرعه در قالب یک مزرعه گردشگری از اهداف دیگر این طرح می باشد.

شایان ذکر است، در راستای دستیابی به ﻃﺮح ﺟﺎﻣﻊ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪار و ﻣﺮدم ﻣﺤﻮر در ﺟﺰﻳﺮه ﻗﺸﻢ، ۱۰ پروژه پایلوت روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار توسط تیم جایکا با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم از سال ۱۳۹۴ در این منطقه کلید خورد.

آموزش جوامع محلی با هدف ارزیابی سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و طبیعی منطقه، آشنایی جوامع محلی با نحوه ی به کارگیری این سرمایه ها به صورت پایدار با هدف توسعه همه جانبه در طرح های پایلوت، بازاریابی در حوزه های زیرساختی، گردشگری و شیلات، جهت تسریع در ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی نیز از وظایف مورد انتظار در این طرح ها بوده است.

گردشگری کشاورزی (Agriculture Tourism) که به عنوان گردشگری مزرعه (Farm Tourism)، گردشگری خاک ((Agro Tourism یا ((Vacation Farm نیز شناخته می شود دارای پیشینه ای طولانی در جهان است. در تعاریف، گردشگری کشاورزی به گونه ای از گردشگری اطلاق می شود که هدف از سفر، بازدید تفریحی یا علمی از محیط‌های کشاورزی است که فرد بازدیدکننده از نزدیک می تواند نسبت به تمامی مراحل تولید تا فرآوری محصولات کسب دانش نموده یا به صورت فعال در بخشی از فعالیت ها مشارکت نماید. گردشگری کشاورزی فعالیتی تجاری است که ضمن ترکیب شاخص های اصلی کشاورزی و گردشگری، تجربه ای منحصر به فرد را برای گردشگر خلق می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا