اقتصادی

قشم اولین جزیره شیلاتی کشور/ قشم پیشران فعالیت‌های دانش بنیان

مدیر شیلات منطقه آزاد قشم در حاشیه رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور، گفت: جزیره قشم به نام جزیره فناور و نوآور معرفی شده است و شیلات و کشاورزی نیز در این حوزه پیشران فعالیت‌های دانش بنیان است.

مریم نوری بالانجی درنخستین رویداد همتایابی نمایشگاه نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران در جزیره قشم، گفت: شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم در مباحث اقتصاد دریامحور رکوردار جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی در جزیره قشم است.

نوری، افزود: با 40 بسته سرمایه گذاری درحوزه شیلات و کشاورزی امسال بسیار پررنگ و فعال در جزیره قشم اقدامات خودرا آغاز کرده‌ایم.

نوری بالانجی، با بیان اینکه از این تعداد 25 بسته سرمایه گذاری تصویب شده است، عنوان کرد: جزیره قشم به نام جزیره فناور و نوآور معرفی شده است و شیلات و کشاورزی نیز در این حوزه پیشران فعالیت‌های دانش بنیان است.

وی، خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه تولید میگو در قشم است که به عنوان هاب تولید و صادرات در ایران معرفی خواهد شد در قشم طراحی شده است.

مدیر شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم، اضافه کرد: این پروژه در بخش فناوری های نوین تولید میگو با 61 سرمایه گذار خارجی و داخلی تا 2 هفته آتی شروع به کار می کند.

نوری بالانجی با بیان اینکه جزیره قشم اولین جزیره شیلاتی کشور معرفی شده است، مطرح کرد: با جذب سرمایه گذار در حوزۀ پرورش ماهی در قفس با 113 هزار تُن معرفی و جذب 70 هزار تُن ظرفیت اسمی را در جزیره داریم.

وی، گفت: خرسندیم که بتوانیم پرچم شیلات و کشاورزی را در مباحث اقتصادی دریامحور همیشه بالا و درخشان نگهداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا