سلامت

یک تُن کالباس غیربهداشتی در شهر قشم جمع‌آوری شد / معدوم سازی 490 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته

رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از توقیف و جمع‌آوری حدود یک تُن کالباس غیربهداشتی از یک اغذیه فروشی سطح شهر قشم، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، دکتر یاسر مرادی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: این میزان کالباس‌ به دلیل نگهداری در یک اتاق غیر بهداشتی و بی توجه به اهمیت میزان دمای نگهداری، جمع‌آوری شده است.
وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم اولویت اسصلی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم است، ادامه داد: نیروهای شبکه بهداشت در حال بررسی سلامت این مواد توقیفی هستند و بنظر می‌رسد تمام کالباس‌های جمع‌آوری شده امحا شود.
به گفته رئیس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، از 29 اسفند گذشته تا دومین روز فروردین 1403، تعداد 548 مورد بازرسی بهداشتی توسط بازرسان این کمیته انجام گردید که 105 مورد آن به همراه بازرسان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، نمایندگان تعزیرات شهرستان، نماینده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و نماینده اماکن از واحدهای مختلف صنفی انجام شده است.
وی یادآور شد: معدوم کردن 490 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته، 67 مورد اخطاریه و پلمپ سه واحد صنفی هم از دیگر اقفدامات کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در این مدت بوده است.
جزیره قشم با داشتن آب و هوای کاملا بهاری، سواحل زیبا، ورزش‌های دریایی، هوایی و ساحلی، ظرفیت‌‌های طبیعی گردشگری از جمله غار نمکدان، خلیج دلفین‌ها، دره و تنگه چاهکوه، جزایر ناز، دره ستاره‌ها، سایت تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، غارهای خوربس، بنای تاریخی شهر قشم، بادگیرها و چاه‌های تَل او در لافت، موزه ژئوپارک با بیش از 3500 گونه انواع جانورهای تاکسیدرمی شده و بازار مناسب خرید این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگرانی است که از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی از سه مسیر دریایی، زمینی و هوایی وارد قشم این سرزمین آب و آفتاب در جنوب کشور شده‌‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا