آموزشیاقتصادی

برگزاری دوره توانمندسازی نیروهای متخصص صنایع نفتی قشم

مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای متخصص باهدف افزایش سهم اشتغال قشموندان در صنایع نفت و انرژی جزیره، با همکاری شرکت اُیکو و مرکز بین‌المللی رشد قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری “خبرقشم”، کمال بیرامیان با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین این سازمان و شرکت ایکو به‌منظور آموزش نیروهای انسانی متخصص در حوزه نفت و انرژی گفت: برگزاری این دوره‌ها ضمن ارتقا دانش مهارتی، به افزایش سهم اشتغال قشموندان در مشاغل تخصصی پروژه‌های مذکور کمک می‌کند.
وی ادامه داد: این دوره‌ها با آموزش مهارت‌های لازم در 7 سرفصل شامل؛ نظام‌مندسازی فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات، آشنایی با مدیریت نگهداشت، آنالیز علل ریشه‌ای، نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان، آشنایی با مبانی راه پیش از راه‌اندازی و راه‌اندازی پروژه‌های صنایع انرژی، آشنایی با مبانی انتقال تکنولوژی و آشنایی با مبانی مدیریت دانش و فرآیندهای آن، توان تخصصی سرمایه‌های انسانی جزیره را افزایش می‌دهد.
مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان به استقبال بسیار خوب جوانان، دانشجویان و کارمندان شرکت‌های نفتی برای حضور در این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: حضور در این دوره‌ها، فرصتی برای استخدام و همکاری در شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره است.
گفتنی است، نخستین دوره این آموزش‌ها روز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد. این دوره‌ها در چندین سرفصل به‌صورت مداوم برگزار شده و در پایان، به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر از سوی شرکت ایکو ارائه می‌شود.
شایان‌ذکر است، شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت(اُیکو) از بدو تأسیس، در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی، مشارکت در رفع دغدغه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی، ایجاد بستر مناسب جهت اشتغال نیروهای بومی و برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی ساکنان جوامع پیرامون پروژه‌ها را در مدنظر داشته است و برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای متخصص نیز یکی از مهم‌ترین رویکردهای این شرکت می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا