ایران

تجلیل از ۲۱ صنعتگر نمونه قشم همزمان با روز ملی صنعت و معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با روز ملی صنعت و معدن (10 تیرماه) آیین تجلیل از 21 واحد صنعتی و معدنی برتر قشم برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، محمد مهدی برنجی ضمن تبریک روز صنعت و معدن، بیان کرد: تلاش برای رونق تولید و اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید، سر لوحه تمام فعالیت ها و اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم است.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی های صورت گرفته ۲۱ واحد فعال تولیدی در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی به عنوان واحدهای نمونه امسال انتخاب شده اند که از این تعداد ۱۹ واحد تولیدی مربوط به بخش های صنعتی و ۲ واحد برتر از شرکت های معدنی فعال در قشم هستند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به شاخص های انتخاب واحدهای برتر تولیدی، افزود: فعالیت واحدهای تولیدی در حوزه صادرات، اشتغالزایی، ارزش افزوده در کنار استفاده از فناوری و ارائه خدمات فنی و مهندسی، رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، شناسایی محصولات جدید و کاهش نیاز کشور به واردات و همچنین کاهش اثرات زیست محیطی مهمترین معیارهای انتخاب واحدهای برتر صنعت و معدن در سال جاری است.
به گفته برنجی، با اضافه شدن چهار واحد تولیدی جدید از ابتدای سال، در حال حاضر ۱۹۵ واحد صنعتی فعال در قشم مشغول فعالیت هستند که در مجموع برای ۴۱۹۰ نفر ایجاد اشتغال کرده اند.
وی با اشاره به برگزاری کارگروه ها و نشست های مختلف در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی، ادامه داد: پیگیری رفع مشکلات واحدهای تولیدی جهت ایجاد انگیزه برای توسعه و ایجاد ظرفیت های جدید، نظارت مستمر بر وضعیت واحدهای صنعتی و معدنی از برنامه های اداره کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم است.
گفتنی است آیین تجلیل از ۲۱ واحد صنعتی و معدنی نمونه قشم ساعت ۹ صبح روز دوشنبه دهم تیرماه (روز ملی صنعت و معدن) با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم، مدیران شهرستانی و فعالان صنعتی و تولیدی این منطقه در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا