فرهنگی هنری

اجرای نمایش باستانی کیخسرو در قلعه تاریخی شهر قشم

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: نمایش کیخسرو با نگاهی برپایه مقاومت، وحدت و مقدس بودن خاک وطن در قلعه تاریخی شهر قشم به مدت یک هفته نمایش داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ادریس راموز با اعلام این مطلب، اظهار داشت: نمایش بزرگ کیخسرو که اجرای آن از پنجشنبه دوم فروردین ماه در قلعه تاریخی شهر قشم آغاز شده به داستان دوران نوجوانی کیخسرو براساس شاهنامه فردوسی تا زمان به پادشاهی رسیدن وی، می‌پردازد.
وی ادامه داد: نمایش کیخسرو اثر برگزیده جشنواره فجر و جشنواره کودک و نوجوان یزد است که تا کنون در تهران، یزد و مشهد اجرا شده که با اقبال بسیار خوب مردم همراه بوده و شب گذشته هم قشموندان و گردشگران از این اثر بدیع بخوبی استقبال کردند.
به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، هدف از برگذاری این جشنواره تلفیق هنرهای سنتی و بومی با آثار ملی برگزیده در جشنواره‌های مختلف و در حوزه‌های تاتر و موسیقی است.


وی با اشاره به استقال خوب انجام شده از این اثر، اظهارامیدواری کرد که در فواصل مختلف سال بتوانیم آثار ارزشمند شاهنامه فردوسی را در قالب ویژه برنامه‌های فرهنگی به صورت جشنواره بومی – ملی برای مردم قشم این سرزمین آب و آفتاب و میهمانان جزیره، اجرا کنیم.
راموز گفت: محمد جهانپا کارگردان و حسام‌الدین انوشیروانی تهیه کننده اثر فاخر نمایش کیخسرو هستند که تا هشتم فروردین ماه در محل قلعه تاریخی شهر قشم از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 23 با حضور رایگان علاقمندان به همراه برنامه‌های دیگری همچون موسیقی آینی، ورزش پهلوانی، اجرا می‌شود.
جزیره قشم در جنوب ایران قرار دارد و این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است که از سه مسیر زمینی، دریایی و هوایی وارد این جزیره جهانی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا